Branża wod-kan, jak każda inna, mierzy się z kwestią zwiększonego odpływu pracowników i wymiany pokoleniowej. Zarządy narzekają, że nie mają więcej pieniędzy na to, aby pozyskać lub zatrzymać ludzi. Tymczasem okazuje się, że nie tylko o pieniądze chodzi. Jakie są więc w przedsiębiorstwach wodociągowych skuteczne, pozapłacowe sposoby na zmotywowanie do pracy?

Temat ten zbadały specjalistki z agencji VIS Media. Wyniki ankiety przeprowadzonej na 90 pracownikach wodociągów z Polski Południowej przedstawiły podczas październikowej konferencji Wodo-Trendy.
Jakie pytanie, taka odpowiedź. Gdy pytasz, po co pracujesz, usłyszysz, że ?dla pieniędzy?. To klasyka. Odpowiedź wydaje się logiczna i racjonalna. Gdybyśmy jednak w całym naszym życiu kierowali się wyłącznie rozumem, ludzie nie łamaliby przepisów ruchu drogowego i nie jedliby chipsów. Trudniliby się wyłącznie najlepiej płatnymi zajęciami. A przecież tak nie jest. Odpowiedź na pytanie o pracę jest o wiele bardziej złożona. A może należy inaczej pytać?
Pracownik ma głos
O tym, jak budować, motywować i pozyskiwać pracowników dla wodociągów rozmawiano podczas wspomnianej konferencji Wodo-Trendy w Ustroniu. Na potrzeby panelu dyskusyjnego anonimowo przepytałyśmy pracowników śląskich wodociągów. Założyłyśmy, że nikt nam lepiej nie powie, jakie są oczekiwania względem pracy niż sami zainteresowani. Zdradzili nam, dlaczego wybrali pracę w wodociągach, co najbardziej c...