Ciągły rozwój technologii informatycznych sprawia, że codziennie jesteśmy zasypywani olbrzymią ilością informacji. Tenże sam rozwój pozwala nam na dotarcie do potrzebnej informacji w coraz szybszy sposób, a jej jakość jest coraz lepsza. Ta tendencja nie ominęła branży wodociągowo-kanalizacyjnej – ani w sferze związanej z obsługą klienta, ani w działach technicznych.

O ile łatwo możemy sprawdzić, jak przedsiębiorstwa radzą sobie z oczekiwaniami odbiorców, o tyle to, co dzieje się „na zapleczu”, zwykle umyka naszej uwadze. A właśnie tam musi dziać się najwięcej, jeśli przedsiębiorstwo chce sprostać temu, co niesie za sobą rzeczywistość.
Prowadzenie działalności w branży komunalnej niesie za sobą konieczność posiadania i wykorzystania informacji o terenie, sieci, awariach, majątku własnym i obcym, o stanie bieżącym i o historii infrastruktury. Często sprowadza się to do ogromnego archiwum map, protokołów, warunków technicznych i innej dokumentacji, jaka pozostała po prowadzonych inwestycjach i z bieżącej eksploatacji. Nierzadko zasoby te, jeszcze w postaci papierowej, są mało aktualne, a wiedza o stanie faktycznym istnieje tylko w pamięci osób, które pracują w przedsiębiorstwie od wielu lat. Dlatego obecnie koniecznością jest wykorzystanie systemów komputerowych do ponownego zorganizowania i przechowywania tych danych.
Bardzo istotną kwestią jest zmiana podejścia od zwykłego ewidencjonowania do zarządzania informacją o posiadanym mają...