Zgodnie z Ustawą z 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym wniesienie tzw. wkładu własnego jest jedną z form majątkowego zaangażowania się gminy w przedsięwzięcie realizowane w formule PPP, w rozumieniu jej art. 4 pkt 4.

Artykuł 4 pkt 6 ustawy o PPP wskazuje, iż wkład własny to wkład podmiotu publicznego, polegający w szczególności na sfinansowaniu części kosztów realizacji przedsięwzięcia PPP lub wniesieniu przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 551 k.c., nieruchomości lub rzeczy ruchomej, licencji i innych wartości niematerialnych lub prawnych, jeżeli służą realizacji przedsięwzięcia PPP. Sposób korzystania przez partnera prywatnego lub spółkę kapitałową zawiązaną na podstawie art. 19 ustawy o PPP (czyli tzw. spółkę celową) z przedmiotu wkładu własnego powinien zatem pozostawać w trwałym, funkcjonalnym związku z celami przedsięwzięcia PPP. Zapewnienie takiego stanu rzeczy obciąża podmiot publiczny w trakcie negocjacji umowy o PPP (art. 18 pkt 4 ustawy o PPP). Wskazane wyżej przepisy umożliwiają gminie przekazanie nieruchomości gminnej na rzecz partnera prywatnego lub spółki celowej na potrzeby realizacji przedsięwzięcia PPP pod warunkiem realizacji na tej nieruchomości określonego zadania publicznego (np. budowy i utrzymania lokali mieszkalnych dla lokatorów komunalnych).
Zgodnie z art. 18 pkt 4 ustawy jedny...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?