Wszczynane przez podmioty publiczne po 1 stycznia 2021 r. procesy nabywcze będą musiały respektować rozwiązania wynikające z Ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (DzU z 2019 r. poz. 2019).

W ramach niniejszego artykułu wskazano 10 kwestii, na które zamawiający powinni zwrócić wzmożoną uwagę, w szczególności w początkowym etapie obowiązywania nowych regulacji prawnych. 

Dostosowanie wzorów dokumentacji

Pobieżne zapoznanie się z nowym P.z.p. ukazuje odmienną systematykę tego aktu prawnego względem dotychczasowego P.z.p., wzrost jego objętości oraz liczby jednostek redakcyjnych. Powyższe skutkuje m.in. tym, że wszelkie sformułowane, w wykorzystywanych przez jednostki zamawiające wzorach dokumentów zamówienia, odesłania do ustawy regulującej proces zakupowy powinny zostać poddane analizie, a następnie ewentualnej modyfikacji dostosowawczej. Niezależnie od powyższego wykorzystywane przez instytucje zamawiające wzory powinny zostać adaptowane również merytorycznie do nowego P.z.p.

Akt ten nie wprowadza rewolucji, lecz stanowi wyraz zmian ewolucyjnych. Niemniej jednak wiele kwestii zostało uregulowanych z pewnymi odmiennościami. W konsekwencji instytucje zamawiające powinny szczególną uwagę zwrócić na niuanse, jakie różnią przepisy nowego P.z.p. względem dotychcza...