Czy zapisy noweli ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji uszczelnią system? Jak wpłynie na sytuację stacji demontażu brak dopłat?

Prezydent Bronisław Komorowski podpisał 18 czerwca 2015 r. Ustawę z 27 maja 2015 r. o zmianie ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz niektórych innych ustaw. Wejdzie ona w życie 1 stycznia 2016 r. Nadrzędnym celem nowelizacji ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji jest przede wszystkim potrzeba zapewnienia pełnej transpozycji dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/53/WE z 18 września 2000 r. w sprawie pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. Urz. WE L 269 z 21.10.2000, str. 34, z późn. zm.).

Ustawa dotyczy konieczności osiągania wymaganych poziomów odzysku i recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz potrzeby doprecyzowania definicji, wymagań dotyczących odpowiedzialności producenta, wymagań w odniesieniu do punktów zbierania pojazdów oraz wymagań odnośnie prób strzępienia pojazdów.

Brak opłat i dopłat

Podpisana nowela zakłada m.in. likwidację opłaty recyklingowej w wysokości 500 zł za pojazdy sprowadzane z UE czy Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) oraz systemu dopłat dla przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu. Nowe prawo wprowadza zasadę, że prowadzący stacje demontażu  ?  przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji (PWE) zarejestrowanego w kraju UE lub ...