Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że do roku 2025 po polskich drogach będzie jeździło milion samochodów elektrycznych. By ogłosić sukces, pozostaje zarejestrowanie ?tylko? ponad 994 tys. elektryków. Gorzki to żart, ale liczby są nieubłagane ? pod koniec kwietnia br. w Polsce zarejestrowanych było 5641 elektrycznych samochodów osobowych, w dużej mierze hybrydowych. Elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych było 294, e-busów ? 198. Jak wypadamy na tle Europy i co należy zrobić, by rozwijać polską elektromobilność, w tym wydaniu publikacji ?Plus Komunalny? pisze Łukasz Witkowski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Po co nam samochody na prąd, skoro w naszym kraju produkuje się go przede wszystkim z węgla, a do tego nie do końca wiemy, jak skutecznie (i na dużą skalę) utylizować akumulatory, których sama produkcja powoduje znaczne ilości szkodliwych emisji? Tym pytaniom trudno się dziwić, a odpowiedzi na nie starał się udzielić Jan Wiśniewski z PSPA.

W odejściu od ropy naftowej w transporcie ma pomóc znowelizowana ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która objęła także gminy powyżej 50 tys. mieszkańców wraz z podmiotami wykonującymi usługi na ich rzecz. Rzeczywistość szybko zweryfikowała plany. Duże miasta nadal kupują autobusy elektryczne, ale gdy mowa o usługach innych niż transport pasażerski, sytuacja mocno komplikuje. Trudno się dziwić, skoro na śmieciarkę elektryczną trzeba wydać 1,5-2 mln zł. Dzi...