Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie jest tworem doskonałym i wiadomo, że już obecnie wymaga wprowadzenia wielu poprawek.

Zanim spróbujemy wskazać konieczne zmiany w ustawie, popatrzmy, jak w Polsce rozwija się elektromobilność. W 2016 r. zarejestrowano 556 samochodów elektrycznych, w 2017 r. ? 500, w pierwszym kwartale 2018 r. ? 152. Istnieje około 300 ogólnodostępnych punktów ładowania dla aut elektrycznych ? do 2020 r. ma ich funkcjonować 6400. Dodatkowo ma działać, na większą niż do tej pory skalę, przydomowe ładowanie samochodów. Jak na razie, są to symboliczne ?sukcesy? rozwojowe elektromobilności. Trzeba jednak postawić pytanie, jakie Polska ma szanse na rozwój elektromobilności?

Benzynę i olej nie tak łatwo zastąpić

Pojazdy elektryczne mają szanse w miastach, gdyż ze względu na ograniczenia pojemności baterii nie nadają się do długich podróży. Nie ulega wątpliwości, że istnieje potencjał dla wprowadzenia elektrycznych autobusów miejskich. Kraków jest liderem ze swoimi 26 autobusami kursującymi na trzech liniach, bo od kilku lat eksploatuje takie autobusy. Solaris jest drugim w Europie ich producentem. Autobusy miejskie mają niewielki udział w zanieczyszczaniu środowiska, więc efekt ekologiczny ich wprowadzenia nie będzie duży. Natomiast może być duży w skali lokalnej arterii o dużym natężeniu ruchu autobusowego.

Stosunkowo łatwe do wprowadzenia elektromobilności jest ws...