Prawo związane z utrzymaniem czystości i porządku na jezdniach i chodnikach
Grzegorz Banasiak
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej spowodowało zwiększenie ruchu turystycznego. Napływ turystów sprawia, że sprawy czystości i porządku w naszych miastach i gminach powinny nabrać należnego im znaczenia. Organizowanie okresowych akcji porządkowych nie zastąpi stałego działania odpowiedzialnych osób i służb dla zapewnienia czystości i porządku w naszym kraju.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (DzU nr 132, poz. 622 z późn. zm.) nakłada na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie. Zadania gmin w tym zakresie zostały określone w art. 3.
ust. 1.
Utrzymanie czystości i porządku w gminie należy do obowiązkowych zadań własnych gminy.
ust. 2.
Gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:
1) tworzą warunki do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy lub zapewniają wykonanie tych prac przez tworzenie odpowiednich jednostek organizacyjnych,
2) zapewniają budowę, utrzymanie i eksploatację własnych lub wspólnych z innymi gminami:
a) instalacji i urządzeń do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
b) stacji zlewnych, w przypadku gdy podłączenie wszystkich nieruchomości do sieci kanalizacyjnej jest niemożliwe lub powoduje nadmierne k...
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej spowodowało zwiększenie ruchu turystycznego. Napływ turystów sprawia, że sprawy czystości i porządku w naszych miastach i gminach powinny nabrać należnego im znaczenia. Organizowanie okresowych akcji porządkowych nie zastąpi stałego działania odpowiedzialnych osób i służb dla zapewnienia czystości i porządku w naszym kraju.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Ustawa z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (DzU nr 132, poz. 622 z późn. zm.) nakłada na gminy obowiązek zapewnienia czystości i porządku na swoim terenie. Zadania gmin w tym zakresie zostały określone w art. 3.
ust. 1.
Utrzymanie czystości i porządku w gminie należy do obowiązkowych zadań własnych gminy.
ust. 2.
Gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:
1) tworzą warunki do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy lub zapewniają wykonanie tych prac przez tworzenie odpowiednich jednostek organizacyjnych,
2) zapewniają budowę, utrzymanie i eksploatację własnych lub wspólnych z innymi gminami:
a) instalacji i urządzeń do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych,
b) stacji zlewnych, w przypadku gdy podłączenie wszystkich nieruchomości do sieci kanalizacyjnej jest niemożliwe lub powoduje nadmierne k...