Rola komunikacji
Rozwój społeczeństwa obywatelskiego, rosnące wymagania stawiane władzy oraz potrzeba transparentności wszelkich działań, powodują, że zakłady utrzymujące zieleń przestają być wyłącznie ogrodnikami. Mieszkańcy oceniają pracę nie tylko przez pryzmat fachowości, ale i rozliczają z ?właściwej informacji?. NIK, dokonując oceny ?Zarządzania Zielenią Miejską?, uzmysłowiła nam, że chociaż zajmujemy się szerokim spektrum działań znacznie wykraczających poza zwykłe prace ogrodnicze, to brakuje nam pracownika, w ramach obowiązków którego byłoby komunikowanie się ze społeczeństwem.
Zdaliśmy sobie sprawę, że wraz z realizacją inwestycji z budżetu obywatelskiego oraz wraz ze wzrostem liczby inwestycji związanych z rewitalizacją rośnie potrzeba informowania społeczeństwa. Zauważyliśmy, że podobne jednostki, szczególnie te nowopowstające, mają stanowisko ?rzecznika?. W naszym zakładzie pracownik merytoryczny skupia się głównie na profesjonalnym realizowaniu działań zgodnie z obowiązującą wiedzą, trendami, często te sam przeprowadza lub uczestniczy w konsultacjach społecznych. Jednak z uwagi na dużą liczbę zadań oraz brak wiedzy z zakresu public relations nie zawsze jest w stanie zrobić to w sposób profesjonalny. Analizując raport NIK-u można zauważyć, że wszystkie jednostki, w których zatrudniono pracownika od PR-u, są lepiej oceniane, nawet jeśli zakres wykonywanych przez nie prac na to nie wskazywał. Dzięki właściwej komunikacji nie tylko wzrasta prestiż miasta, ale również za...