Rozwój społeczeństwa obywatelskiego, rosnące wymagania stawiane władzy oraz potrzeba transparentności wszelkich działań, powodują, że zakłady utrzymujące zieleń przestają być wyłącznie ogrodnikami. Mieszkańcy oceniają pracę nie tylko przez pryzmat fachowości, ale i rozliczają z ?właściwej informacji?. NIK, dokonując oceny ?Zarządzania Zielenią Miejską?, uzmysłowiła nam, że chociaż zajmujemy się szerokim spektrum działań znacznie wykraczających poza zwykłe prace ogrodnicze, to brakuje nam pracownika, w ramach obowiązków którego byłoby komunikowanie się ze społeczeństwem.
Zdaliśmy sobie sprawę, że wraz z realizacją inwestycji z budżetu obywatelskiego oraz wraz ze wzrostem liczby inwestycji związanych z rewitalizacją rośnie potrzeba informowania społeczeństwa. Zauważyliśmy, że podobne jednostki, szczególnie te nowopowstające, mają stanowisko ?rzecznika?. W naszym zakładzie pracownik merytoryczny skupia się głównie na profesjonalnym realizowaniu działań zgodnie z obowiązującą wiedzą, trendami, często te sam przeprowadza lub uczestniczy w konsultacjach społecznych. Jednak z uwagi na dużą liczbę zadań oraz brak wiedzy z zakresu public relations nie zawsze jest w stanie zrobić to w sposób profesjonalny. Analizując raport NIK-u można zauważyć, że wszystkie jednostki, w których zatrudniono pracownika od PR-u, są lepiej oceniane, nawet jeśli zakres wykonywanych przez nie prac na to nie wskazywał. Dzięki właściwej komunikacji nie tylko wzrasta prestiż miasta, ale również za...