W czasie użytkowania maszyn i pojazdów komunalnych to właściciel odpowiedzialny jest za ich obsługę. A że usterki i przestoje wpisane są życie wszystkich urządzeń, istotna pozostaje kwestia ich napraw i serwisowania. Jak radzą sobie z tym małe i duże przedsiębiorstwa? Na co powinny zwracać uwagę i jakich błędów się wystrzegać?

Jeśli maszyny są nowe, objęte gwarancją i użytkowane zgodnie z zaleceniami producentów, w zasadzie jedynym zmartwieniem pozostaje czas od zgłoszenia usterki do przyjazdu serwisu. To czynnik bardzo istotny, bo każdy przestój oznacza realne straty. Jak wybrać dobry serwis, by ten czas skrócić?

Małe przedsiębiorstwa zlecają więcej

To żadne zaskoczenie, ale mniejsze firmy, posiadające w swojej flocie kilka czy kilkanaście pojazdów, rzadko decydują się na uruchomienie wewnętrznego serwisu, częściej korzystając z usług firm zewnętrznych.

Zakład Gospodarki Komunalnej we Lwówku w Wielkopolsce ? zajmujący się m.in. gospodarką wodno-ściekową i gospodarowaniem odpadami ? posiada siedem samochodów, dwa ciągniki i dwie koparko-ładowarki. Ich naprawy wykonywane są przez firmy zewnętrzne: ? Wybieramy je w zależności od rodzaju pojazdu, a podstawą wyboru są przede wszystkim bliska odległość do serwisu i szybkość naprawy ? mówi Janusz Wesołek, prezes ZGK we Lwówku. ? Nie zlecamy napraw planowanych, lecz są to z reguły naprawy bardziej awaryjne. Firma musi mieć również dostęp do części. Nastę...