O inteligentnych miastach nie myślimy obecnie w kontekście nowatorskich wizji, a realnej, aktualnej potrzeby i jednocześnie społecznego oczekiwania. Dla władz samorządowych, przedsiębiorstw współpracujących z miastem ? w tym wodociągowych, ale przede wszystkim dostawców ekosystemów IoT ? stanowi to pewnego rodzaju wyzwanie.

Oczekiwania klientów przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych rosną. Dlatego należy uważnie badać rynek w zakresie oferowanych technologii i możliwości ich adaptacji. To zadanie zarówno dla firm oferujących inteligentne systemy, jak i dla podmiotów podejmujących decyzje o wdrożeniu danego rozwiązania. Z punktu widzenia przyszłego użytkownika, czyli właśnie przedsiębiorstwa wod-kan, oznacza to kierowanie się oczekiwaniami w kwestiach jakości i funkcjonalności systemu.

Trwa cyfrowa rewolucja technologiczna. Zakres automatyzacji i cyfryzacji przestał dotyczyć wyłącznie procesów przemysłowych. Rozwój i upowszechnienie wykorzystania rozwiązań z obszaru Internetu Rzeczy (ang. Internet of Things ? IoT) wspiera biznes i rynek konsumenta, a jednocześnie ma służyć poprawie jakości życia mieszkańców miast i gmin. Aktualnie śmiało można traktować IoT jako fundament koncepcji Smart City.

Instytut badawczy Gartner szacuje, że do 2020 r. do sieci podłączonych zostało ponad 20 mld urządzeń na całym świecie. Należ...