Najczęściej społeczną odpowiedzialnością biznesu zainteresowane są duże firmy. Jednak w związku z tym, że małe i średnie przedsiębiorstwa odgrywają dominującą rolę w polskiej gospodarce, również one powinny zaangażować się w realizację koncepcji CSR.

W dobie rosnącej troski o stan środowiska przyrodniczego także od małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) należy oczekiwać poprawy ich relacji z otaczającą przyrodą. Stanowi to ważny element społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility – CSR), gdyż zgodnie z antropocentrycznym spojrzeniem na te kwestie przyrodę chronimy dla nas samych.
Początkowo zainteresowanie społeczną odpowiedzialnością biznesu demonstrowały zwłaszcza wielkie korporacje. Jednak biorąc pod uwagę znaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), warto zastanowić się, jak zainteresować je CSR. Na ogół przedsiębiorstwa te, dysponując skromnymi środkami finansowymi, nie biorą pod uwagę możliwości angażowania się w dodatkowe działania, uznając, że codzienna walka o utrzymanie się na rynku jest już wystarczająco absorbująca. Wielu przedsiębiorców ma wciąż nikłe pojęcie o kwestiach ekologicznych, choć rozrastające się przepisy prawne coraz ciaśniej oplatają różnymi rygorami, budząc w wielu przypadkach uzasadnione obawy, że oznacza to wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Można jednak wskazać szereg obszarów, w których kryją ...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?