Stacje demontażu wypełniają sprawozdania
Na Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów, które odbyło się 8 grudnia 2006 r. w Warszawie, przyjechało 130 osób, m.in. przedstawiciele stacji demontażu i punktów zbierania pojazdów. Prezes Stowarzyszenia, Adam Małyszko, nie krył zdziwienia z tak sporej frekwencji. Jednocześnie jednak potwierdziła ona, iż kwestia rozliczenia stacji demontażu ze swojej działalności jest problematyczna i że właściciele tych stacji mają obawy przed składaniem sprawozdań za 2006 r. (który to obowiązek muszą zrealizować po raz pierwszy). Różnorodność interpretacji aktów prawnych, brak potwierdzeń o uzyskaniu poziomów odzysku i recyklingu czy brak wyników próby strzępienia były głównymi problemami omawianymi podczas spotkania.
W panelu dyskusyjnym udział wzięli m.in. Marek Sobiecki z Ministerstwa Środowiska, posłowie Jolanta Hibner i Andrzej Markowiak oraz Tomasz Majewski z NFOŚiGW, którzy wyjaśniali sporne kwestie i obiecali zająć się bieżącymi problemami. Zobowiązano się wnioskować o nowelizację ustawy, by obecne 90% pokrycia kraju siecią stacji zbierania pojazdów traktować jako ustawowe 100%. Nie uniknięto tematu zwalczania szarej strefy, która stanowi prawdziwą „rdzę” recyklingu wraków samochodowych. Warto w tym miesjcu przypomnieć, że stacje demontażu przyjmują ok. 10% pojazdów wycofanych z eksploatacji, a 90% trafia do szarej strefy.
Marek Sobiecki zapewnił, iż opracuje materiały dla Komisji, by omówić problem wystawiania przez re...
W panelu dyskusyjnym udział wzięli m.in. Marek Sobiecki z Ministerstwa Środowiska, posłowie Jolanta Hibner i Andrzej Markowiak oraz Tomasz Majewski z NFOŚiGW, którzy wyjaśniali sporne kwestie i obiecali zająć się bieżącymi problemami. Zobowiązano się wnioskować o nowelizację ustawy, by obecne 90% pokrycia kraju siecią stacji zbierania pojazdów traktować jako ustawowe 100%. Nie uniknięto tematu zwalczania szarej strefy, która stanowi prawdziwą „rdzę” recyklingu wraków samochodowych. Warto w tym miesjcu przypomnieć, że stacje demontażu przyjmują ok. 10% pojazdów wycofanych z eksploatacji, a 90% trafia do szarej strefy.
Marek Sobiecki zapewnił, iż opracuje materiały dla Komisji, by omówić problem wystawiania przez re...