? Zanim przystąpimy do realizacji działań, należy zastanowić się nad celem, jaki chcemy osiągnąć po ich zakończeniu ? mówi Małgorzata Masłowska-Bandosz, kierownik działu edukacji ekologicznej firmy Abrys. Prowadząc edukację, bardzo ważne jest bowiem dostosowanie projektu do problemu. Zdaniem M. Masłowskiej-Bandosz, należy pamiętać, by przekaz był zrozumiały, a podjęte działania były ciekawe i trafiły do odpowiednich grup odbiorców. ? Zaczynając działania edukacyjne dotyczące niskiej emisji, należy pamiętać także o odpowiednim zdefiniowaniu tego zjawiska. Bardzo często zdarza się bowiem, że termin ?niska emisja? jest niewłaściwie rozumiany i interpretowany nawet jako zjawisko korzystne. Dobrze jest też wymyślić odpowiednie hasło, z którym będzie kojarzona kampania ? dodaje.

Akcja: kreacja!

Istotnym elementem działań edukacyjnych są materiały informacyjne, które muszą być nie tylko zrozumiałe dla odbiorcy, ale także przygotowane w sposób interesujący i zwięzły. Ważne, by również kreacja była ciekawa i estetyczna, bowiem taka forma przekazu zachęci odbiorców do zapoznania się z informacjami. Dobrym przykładem są działania podjęte przez Urząd Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią, gdzie w 2015 r. rozpoczęto realizację kampanii pod hasłem ?Odpowiedzialne ogrzewanie = czyste powietrze?. Opracowana w ramach projektu ulotka informacyjna oraz plakat zawierały fragment bajki, rozpoczynającej się od słów ?Dawno, dawno temu w gmi...