Strumień odpadów w postaci pojazdów wywołuje szczególne zainteresowanie ze strony zarówno polskich podmiotów prowadzących szeroko rozumianą działalność gospodarczą, jak i osób fizycznych.
 
Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na dosyć zróżnicowane uwarunkowania ekonomiczne w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Niezwykle istotna kwestia, która jednocześnie dla zainteresowanych przemieszczaniem uszkodzonych pojazdów stanowi poważne utrudnienie, to stwierdzenie, czy pojazd jest już odpadem, czy takiego statusu jeszcze nie osiągnął. Z uwagi na niejednoznaczne prawne regulacje, jak również różnorodność sytuacji, których wystąpienie może doprowadzić do uznania uszkodzonego pojazdu za odpad, główny inspektor ochrony środowiska opracował „Wskazówki metodyczne w sprawie uznawania uszkodzonych pojazdów za odpad w transgranicznym przemieszczaniu odpadów”. Opisują one najczęściej występujące okoliczności, których zaistnienie będzie wskazywało na to, iż mamy do czynienia z odpadem. Obecnie Polska, jako państwo członkowskie Unii Europejskiej, uczestniczy w pracach nad przygotowaniem projektu wytycznych unijnych, które będą obowiązywały na obszarze całej Wspólnoty i ograniczą występowanie sytuacji, w których ten sam uszkodzony pojazd w jednym państwie członkows...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?