Istotną rolę w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce mają odegrać jednostki samorządu terytorialnego. Czy samorząd poradzi sobie z nowym wyzwaniem? Warto nad tym zastanowić się już dziś.

Ustawa o elektromobilności (Ustawa z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych ? DzU z 2018 r. poz. 317) jest pierwszym zdecydowanym krokiem w kierunku upowszechnienia paliw alternatywnych w transporcie. Wdrożenie ustawy o elektromobilności ? oprócz działania na rzecz ochrony środowiska i dbałości o jakość powietrza ? stanowić ma również silny impuls dla rozwoju gospodarczego kraju. Ustawa wprowadza rozwiązania mające doprowadzić do stworzenia infrastruktury niezbędnej dla funkcjonowania rynku paliw alternatywnych w transporcie. To właśnie jej brak jest jedną z kluczowych barier w przejściu z pojazdów zasilanych konwencjonalnymi paliwami (benzyna, olej napędowy) na pojazdy wykorzystujące do napędu paliwa alternatywne (energia elektryczna, wodór, biopaliwa, paliwa syntetyczne i parafinowe, sprężony gaz ziemny ? CNG lub skroplony gaz ziemny ? LNG czy gaz płynny ? LPG). Przykład w zastosowaniu pojazdów elektromobilnych mają dawać samorządy. To właśnie im ustawodawca przypisuje istotną rolę w procesie rozwoju elektromobilności w Polsce. Niniejszy artykuł poświęcony jest właśnie problematyce udziału samorządu w rozwoju elektromobilności.
Strefy czystego transportu
Dotychczas najwięcej komentarzy...