Czy gmina może ? odpowiadając niejako na ?proekologiczny apel? prawodawcy, zawarty w art. 82 ust. 2 ustawy o ochronie przyrody ? wprowadzić poprzez zapisy regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy zakaz rozrzutu soli?

Próbując odpowiedzieć na tak zadanie pytanie, trzeba wyjść od przypomnienia, że problematyka odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej, z którą w immanentny sposób wiąże się omawiane tutaj zagadnienie, objęta jest regulacją prawną Ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: u.c.p.g.), choć, rzecz jasna, wspomniana ustawa nie jest jedynym aktem normatywnym odnoszącym się do kwestii zwalczania śliskości zimowej. Zgodnie z jej art. 5 ust. 1 pkt 4, właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Uwaga: za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

Z zapisem wspomnianego przepisu koresponduje treść art. 4 ust. 2 pkt 1b u.c.p.g., zgodnie z którym rada gminy w drodze regulaminu określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, w tym wymagania w zakresie utrzymania czystości i por...