Zamówienia publiczne a zadania własne
11 sierpnia 2005 r. wydany został wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie skargi miasta Luboń na decyzję prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z 15 kwietnia 2003 r. (nr ZD/4898/03) w przedmiocie odmowy zatwierdzenia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. NSA uchylił zaskarżony wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania.
W uzasadnieniu wyroku NSA poruszona została problematyka wykonywania zadań własnych przez jednostki samorządu terytorialnego w aspekcie stosowania przepisów poświęconych zamówieniom publicznym. Poruszenie tej tematyki zapewne przyczyniło się do zamieszczenia na stronach internetowych opinii Urzędu Zamówień Publicznych w tej kwestii (zarówno wyrok, jak i opinia dostępne są na stronie internetowej www.uzp.gov.pl).
Decyzje prezesa UZP
Decyzją z 16 stycznia 2003 r. prezes Urzędu Zamówień Publicznych odmówił zatwierdzenia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki na obsługę komunikacji miasta Luboń. W uzasadnieniu stwierdził, iż okoliczności powołane przez zainteresowanego we wniosku nie uzasadniały zastosowania takiego trybu, bowiem nie można uznać, że obsługa komunikacji miejskiej jest szczególnym trybem usługi, którą z przyczyn technicznych może wykonać tylko jeden podmiot. Organ wskazał dodatkowo na możliwość przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego w celu udzielenia przedmiotowego zamówienia. Orzekając ponown...
W uzasadnieniu wyroku NSA poruszona została problematyka wykonywania zadań własnych przez jednostki samorządu terytorialnego w aspekcie stosowania przepisów poświęconych zamówieniom publicznym. Poruszenie tej tematyki zapewne przyczyniło się do zamieszczenia na stronach internetowych opinii Urzędu Zamówień Publicznych w tej kwestii (zarówno wyrok, jak i opinia dostępne są na stronie internetowej www.uzp.gov.pl).
Decyzje prezesa UZP
Decyzją z 16 stycznia 2003 r. prezes Urzędu Zamówień Publicznych odmówił zatwierdzenia wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki na obsługę komunikacji miasta Luboń. W uzasadnieniu stwierdził, iż okoliczności powołane przez zainteresowanego we wniosku nie uzasadniały zastosowania takiego trybu, bowiem nie można uznać, że obsługa komunikacji miejskiej jest szczególnym trybem usługi, którą z przyczyn technicznych może wykonać tylko jeden podmiot. Organ wskazał dodatkowo na możliwość przeprowadzenia postępowania konkurencyjnego w celu udzielenia przedmiotowego zamówienia. Orzekając ponown...