Zielona Butelka
Towarzystwo na rzecz Ziemi i Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych prowadzą kampanię pod hasłem „Butelko wróć”. Jej celem jest kształtowanie zachowań konsumenckich polegających na świadomym wyborze produktów, w celu unikania powstawania odpadów oraz promocja opakowań zwrotnych. Kampania ta ma na celu również rozpowszechnienie i wsparcie ustawy o odpadach opakowaniowych z 1 stycznia 2002 roku.
Ustawa o odpadach opakowaniowych nakłada na właścicieli placówek handlowych obowiązek informowania kupujących o dostępnych systemach zwrotu, zbiórki i odzysku, w tym recyklingu opakowań, właściwego postępowania z odpadami opakowaniowymi. Obowiązek dotyczy również informowania klientów o rodzajach oznaczeń stosowanych na opakowaniach (np. HDPE – polietylen wysokiej gęstości, LDPE – polietylen niskiej gęstości, PS – polistyren).
Kampania ma na celu przekonanie konsumentów do wybierania opakowań zwrotnych. W czasie jej trwania będzie promowane logo „Zielona Butelka”, którym oznakowane będą sklepy posiadające w ofercie napoje w opakowaniach zwrotnych. W materiałach informacyjnych i reklamach konsumenci są namawiani do korzystania w pierwszej kolejności z takich sklepów.
Obecnie w Polsce średni poziom opakowań zwrotnych w stosunku do jednorazowych wynosi około 25% dla wszystkich typów napojów, w tym piwa (bez produktów mleczarskich, win i pozos...
Ustawa o odpadach opakowaniowych nakłada na właścicieli placówek handlowych obowiązek informowania kupujących o dostępnych systemach zwrotu, zbiórki i odzysku, w tym recyklingu opakowań, właściwego postępowania z odpadami opakowaniowymi. Obowiązek dotyczy również informowania klientów o rodzajach oznaczeń stosowanych na opakowaniach (np. HDPE – polietylen wysokiej gęstości, LDPE – polietylen niskiej gęstości, PS – polistyren).
Kampania ma na celu przekonanie konsumentów do wybierania opakowań zwrotnych. W czasie jej trwania będzie promowane logo „Zielona Butelka”, którym oznakowane będą sklepy posiadające w ofercie napoje w opakowaniach zwrotnych. W materiałach informacyjnych i reklamach konsumenci są namawiani do korzystania w pierwszej kolejności z takich sklepów.
Obecnie w Polsce średni poziom opakowań zwrotnych w stosunku do jednorazowych wynosi około 25% dla wszystkich typów napojów, w tym piwa (bez produktów mleczarskich, win i pozos...