Zielone reklamy

W ostatnich latach można zaobserwować wzmożone zainteresowanie ze strony agencji reklamowych zielonymi reklamami zewnętrznymi. Są to zarówno billboardy, jak i freeboardy (billboardy wolno stojące) porośnięte roślinnością, ogrody wertykalne (zielone ściany) oraz instalacje o charakterze ogrodów tymczasowych.

Nowe technologie, materiały i rozwój systemów nawadniających pozwalają na realizowanie zielonych ścian jako nośników reklamy w bardzo dużej skali. Niewątpliwie spory wpływ na popularyzację wertykalnych ogrodów (także wśród reklamodawców) miały niezwykle medialne, często opisywane i rozpropagowane realizacje Patricka Blanca. To on udowodnił, iż zielone ściany mogą być urozmaicone, efektowne i że mają siłę „przyciągania” – są interesujące, uważane za nowatorskie i wyjątkowe.

Wiadomo, że termin „zieleń”, podobnie jak „ogród” czy „park”, ma dla reklamodawców duże znaczenie jako nośnik treści, które są pozytywnie konotowane. Szczególnie w takich branżach, jak budownictwo czy motoryzacja można zaobserwować duże natężenie „zielonego koloru”. Potwierdzają to nazwy osiedli – Zielony Taras w Poznaniu, Zielony Zakątek we Wrocławiu czy Park Leśny w Warszawie. Do przewidzenia było, że próby rzeczywistego zazielenienia reklam to tylko k...