Postępy prac w innych miejscach Katowic
Wraz z zamknięciem wiaduktu nad ul. Mikołowską inwestor poinformował o dotychczasowych pracach. Zapewnił, że postępują one zgodnie z harmonogramem, a każdej doby w rejonie wiaduktów na budowie pracuje kilkadziesiąt osób z firmy specjalizującej się w budowie mostów i wiaduktów.
Zakres prac w początkowej fazie obejmuje demontaż części sieci trakcyjnej i torów na wiaduktach. Ze względu na prowadzenie prac przy utrzymanym ruchu kolejowym, wykonawca nie może burzyć obiektów metodą tradycyjną, a prace muszą być prowadzone w ścisłym reżimie technologicznym.
Dodatkowe normy bezpieczeństwa przedłużyły prace
„Konieczność zachowania dodatkowych norm bezpieczeństwa sprawia, że prace realizowane są w dłuższym harmonogramie, niż byłoby to możliwe przy wstrzymanym ruchu pociągów. Wykonawca może prowadzić prace głównie w nocy, wykorzystując wynikające z rozkładu jazdy przerwy w prowadzeniu ruchu pociągów, aby nie wstrzymywać ruchu w ciągu dnia” – uściśliły PKP PLK.
Zwróciły uwagę, że część prac związanych z przebudową układu drogowego w rejonie wiaduktów wraz z infrastrukturą podziemną będzie realizowana w ramach odrębnych inwestycji przez miasto Katowice.
Ponadto, PLK przekazały, że przy ul. Bagiennej trwa rozbiórka części wiaduktu drogowego, zabudowa części konstrukcyjnych oraz przebudowa instalacji w ziemi. Przy ul. Granicznej usunięto nawierzchnię drogową, wzmacniany jest nasyp kolejowy oraz prowadzona jest przebudowa wodociągów.
Przeniesienia torów
Przy ul. Granicznej rozebrano też już skrajny tor południowy i demontowane są dwa tory po stronie północnej (z pięciu ogółem). Rozebrany został jednopiętrowy budynek ściśle przylegający dotąd do linii kolejowej. Przy ul. Kłodnickiej demontowana jest nawierzchnia, a wykonawca przygotowuje się do prac konstrukcyjnych.
Przy ul. Mikołowskiej, gdzie wiadukt zamknięto w poniedziałek, w miejscu dotychczasowych dwóch równoległych wiaduktów, przenoszących ogółem ok. 10 torów z licznymi rozjazdami, ma powstać jeden obiekt. Nowa konstrukcja zostanie dostosowana do współczesnych norm. Przejazd pod spodem ma zostać poszerzony.
Przebudowa połączenia Katowice Szopienice Południowe – Katowice – Katowice Piotrowice jest największą częścią przedsięwzięcia PKP PLK: “Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice”. Jest ono wsparte środkami unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility).
Komentarze (0)