Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Popioły z nowym kodem odpadów. Za zmianę zapłacą mieszkańcy (aktualizacja)

Popioły z nowym kodem odpadów. Za zmianę zapłacą mieszkańcy (aktualizacja)
jwo
20.07.2017, o godz. 13:19
czas czytania: około 3 minut
19

Ministerstwo Środowiska w odpowiedzi na poselską interpelację stwierdziło, że popioły z domowych palenisk muszą być klasyfikowane pod jednym kodem odpadowym. Oznacza to, że gminy za ich zagospodarowanie zapłacą więcej, a dodatkowe koszty będą musieli ponieść mieszkańcy.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

Uwaga! Tekst został zaktualizowany o oficjalne stanowisko Ministerstwa Środowiska w tej sprawie. Jego treść zamieszczamy na końcu informacji.


O sprawie pisze m.in. serwis Interia Biznes. Do tej pory popioły w większości gmin trafiały do pojemników na odpady zmieszane. Jednak część samorządów wprowadziła ich selektywną zbiórkę. Problem w tym, że, w zależności od gminy, popiołom nadawano różne kody odpadów.

– Brak dedykowanego kodu dla jednoznacznego przyporządkowania odpadów popiołów wprowadza chaos i powoduje, że niektóre z gmin klasyfikują popioły pod kodem 20 01 (odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie – red.), a inne pod kodem 10 01 01 (żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów – red.) – zauważyli posłowie Prawa i Sprawiedliwości w interpelacji do resortu środowiska.

Zdaniem ministerstwa niewłaściwe jest klasyfikowanie popiołów ani pod pierwszym, ani pod drugim kodem. Zamiast tego powinno się je oznaczać kodem ex 20 01 99.

Kody popiołów – katalog

Co to oznacza dla gmin? Przede wszystkim większe koszty zagospodarowania odpadów. Popioły trzeba będzie kierować do firm mających odpowiednie decyzje na ich odzysk lub unieszkodliwianie. Na domiar złego na rynku nie ma jeszcze przedsiębiorstw z pozwoleniami na zagospodarowanie odpadów o kodzie ex 20 01 99.

Samorządy za zagospodarowanie popiołów na pewno będą musiały zapłacić więcej niż wynosi opłata za korzystanie ze środowiska, która w przyszłym roku wyniesie 170 zł za tonę odpadów, w 2019 r. – 220 zł, a w 2020 r. wzrośnie do 270 zł. Czyli, w porównaniu ze stawką 60 zł za tonę przy kodzie 10 01 01, w 2020 r. i z kodem ex 20 01 99 będzie to prawie pięciokrotnie więcej.

Urzędnicy tę kosztowną zmianę w interpretacji przepisów najprawdopodobniej będą musieli pokryć podwyższając tzw. opłatę śmieciową. Szczególnie dotkliwie mogą odczuć to mieszkańcy m.in. Śląska, gdzie znaczna część domów ogrzewana jest paliwami stałymi. Tylko w Bielsku-Białej za zagospodarowanie popiołów miasto będzie musiało dopłacić niemal 350 tys. zł rocznie.


Aktualizacja, 20.07.2017: Ministerstwo Środowiska przesłało nam oficjalne wyjaśnienie dotyczące opisywanej sprawy. Publikujemy je w całości poniżej:

Resort środowiska nie zmieniał klasyfikacji dla popiołów z domowych palenisk. Powinny być one klasyfikowane jako odpady komunalne, zgodnie z definicją odpadów komunalnych, w grupie 20, gdyż przepisy wskazują, że odpady należy klasyfikować uwzględniając źródło ich powstawania.

Klasyfikacja taka obowiązuje co najmniej od czasu funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi wprowadzonego ustawą z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Zatem nie można mówić tu o zmianie stanowiska przez Ministerstwo Środowiska, gdyż jest ono od dawna utrwalone.

Natomiast podgrupa 10 01, do której błędnie mogą być klasyfikowane popioły z gospodarstw domowych, dotyczy odpadów z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania paliw. W związku z tym, jeżeli popioły pochodzące z gospodarstw domowych są klasyfikowane w podgrupie 10 01 to jest to działanie niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (19)


Alojz S

Komentarz #6293 dodany 2017-07-20 16:33:00

MINISTERSTWO WYDAJE INTERPRETACJĘ, KTÓRA JEST SPRZECZNA Z OBOWIĄZUJĄCYM ROZPORZADZENIEM DOTYCZĄCYM KATALOGU ODPADÓW. W rozporządzeniu jest napisane wyraźnie co należy robić z klasyfikacją odpadów, których nie ma wymienionych w danej grupie, oto cytat: Odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni sześciocyfrowy kod określający rodzaj odpadu (z wyłączeniem kodów kończących się na 99), z zastrzeżeniem akapitu 5 i 6. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20 odpady klasyfikuje się w grupach od 13 do 15. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20 odpady klasyfikuje się w grupie 16, zawierającej odpady nieujęte w innych grupach. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupie 16 odpady klasyfikuje się w grupie według źródła powstawania, przypisując im kod kończący się na 99 (inne niewymienione odpady). PODSUMOWUJĄC, DOPIERO GDY NIE ZNAJDZIE SIĘ ODPOWIEDNIEGO KODU KLASYFIKUJE SIĘ ODPAD Z KOŃCÓWKĄ 99, A WPRZYPADKU POPIOŁU JEST KOD 10 01 01 I TO JEST PRAWIDŁOWA KLASYFIKACJA POPIOŁU ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM (ROZPORZADZENIEM). Przy okazji idąc tokiem rozumowania jakiegoś niedouczonego urzadasa z ministerstwa, to opony powstające w gospodarstwie domowym powinny mieć kod 20 01 99 ex, odpady budowlane i remontowe powstające w gospodarstwie domowym też powinny mieć kod 20 01 99 ex,...itd

Marian Stolecki

Komentarz #6312 dodany 2017-07-21 10:34:59

Alojz S napisał/a:

MINISTERSTWO WYDAJE INTERPRETACJĘ, KTÓRA JEST SPRZECZNA Z OBOWIĄZUJĄCYM ROZPORZADZENIEM DOTYCZĄCYM KATALOGU ODPADÓW. W rozporządzeniu jest napisane wyraźnie co należy robić z klasyfikacją odpadów, których nie ma wymienionych w danej grupie,...

Zgadzam się z argumentami Alojza S. Poprzednia dyrektor departamentu gospodarki odpadami nie bardzo radziła sobie z rozwiązywaniem problemów przypisanych do jej resortu. Miałem nadzieję że doczekamy się w branży na stanowiskach w resortowym ministerstwie ekspertów w tym praktyków, ale nie jestem pewien czy obecne kierownictwo ma jakąś konstruktywną wizję, bo z podawanych nam informacji wynika że stracimy unijne miliardy. Obecnie nie ma na rynku firm z pozwoleniem na zagospodarowanie odpadów o kodzie ex20 01 99,co również świadczy ( oprócz argumentów Alojza S) o irracjonalnej decyzji pracowników resortu. Oglądam na bieżąco obrady sejmowej podkomisji stałej do spraw gospodarki odpadami (materiał dostępny na stronie sejmowej), ale martwi fakt że w składzie komisji brak jest osób które mają doświadczenie w branży gospodarki odpadami.


Znawiec

Komentarz #6309 dodany 2017-07-21 08:50:17

Niezgodna z prawem jest interpretacja Ministerstwa !!! Alojz ma rację. Kod z 99 na końcu można nadać tylko wtedy gdy nie ma innej możliwości sklasyfikowania odpadu. Patrząc co ten rząd wyprawia, jaką popisuję się ignorancją, a przy okazji arogancją w każdym temacie, to niedługo może się okazać, że odpady będą kosztować 30-40 zł od mieszkańca. Przy okazji może ktoś mi wytłumaczy co miał na myśli autor rozporządzenia o selektywnej zbiórce wpisując taki tekst: "odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych". Wg mnie brakło jednej literki, a zmienia to całkowicie sens zapisu. (powinno chyba być: odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych).


COŚZACOŚ

Komentarz #6310 dodany 2017-07-21 08:57:48

A opony z gospodarstwa domowego to też ex 20 01 99 ??? Zgodnie z logiką prezentowaną przez rząd chyba TAK!!! Gdyż zgodnie z interpretacją Ministerstwa, sprzeczną z ich własnym rozporządzeniem odpady (cytat) "powinny być one klasyfikowane jako odpady komunalne, zgodnie z definicją odpadów komunalnych, w grupie 20, gdyż przepisy wskazują, że odpady należy klasyfikować uwzględniając źródło ich powstawania". Zgodnie z tą logiką popiół to to samo co odpady surowcowe!!! W kodzie 20 01 99 odbiera się tzw odpady "SUCHE" . Rząd to obecnie banda niedouczonych matołków, dobranych wg politycznego klucz, a nie wiedzy merytorycznej.


U żródła

Komentarz #6313 dodany 2017-07-21 11:27:14

A może Szanowni Państwo by wrócili do źródła i otworzyli rozporządzenie w sprawie katalogu odpadów i przypomnieli sobie zasady klasyfikacji wg źródła powstawania odpadów. Podgrupa 10 01 to odpady z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania paliw (z wyłączeniem grupy 19) i nie może być w tej podgrupie klasyfikowany popiół z palenisk. A tzw. podział na odpady suche i mokre to pójście na skróty prze niektóry gminy. Co za jakiś czas się skończy w związku z rozporządzeniem w sprawie selektywnej zbiórki.

Alojz S

Komentarz #6318 dodany 2017-07-21 14:37:38

U żródła napisał/a:

A może Szanowni Państwo by wrócili do źródła i otworzyli rozporządzenie w sprawie katalogu odpadów i przypomnieli sobie zasady klasyfikacji wg źródła powstawania odpadów. Podgrupa 10 01 to odpady z...

No właśnie - u źródła czyli w rozporządzeniu jest napisane wyraźnie, tylko trzeba czytać tekst pisany ze zrozumieniem. Gdy nie ma w grupie danego odpadu należy go szukać w grupach od 01 do 12 oraz od 17 do 20. Dopiero jak nie znajdziemy w tych grupach to szukamy w grupach 13 do 15, a ostatecznie w grupie 16. Jeżeli i tu nie znajdziemy to możemy nadać kod z grupy z końcówka 99. ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM TYLKO KOD 10 01 01 JEST PRAWIDŁOWYM DLA POPIOŁU. (I TO NIEZALEZNIE CZY POWSTAJE W KOMINKU, PIECU CO W DOMU JEDNORODZINNYM, CZY ELEKTROCIEPŁOWNI)

COŚZACOŚ

Komentarz #6315 dodany 2017-07-21 12:40:42

U żródła napisał/a:

A może Szanowni Państwo by wrócili do źródła i otworzyli rozporządzenie w sprawie katalogu odpadów i przypomnieli sobie zasady klasyfikacji wg źródła powstawania odpadów. Podgrupa 10 01 to odpady z...

U żródła - przeczytaj ze zrozumieniem uwagi do rozporządzenia w sprawie katalogu odpadów. 20 01 99 - można nadać jeśli w innych grupach nie znajdzie się podobnego odpadu. Ale jest właśnie 10 01 01. Nadawany jest na tej samej zasadzie jak jak oponom przywożonym przez mieszkańców do PSZOK, gdzie jak sama nawa wskazuje zbiera się odpady komunalne nadaje się kod 16 01 03, a nie ex 20 01 99 mimo, że opona jest odpadem komunalnym. Na tej samej zasadzie odpady budowlane pochodzące z remontów prowadzonych samodzielnie nie klasyfikuje się jako ex 20 01 99 tylko jako odpady z grupy 17. Na zasadzie podobieństwa odpady surowcowe zbierane w gminach klasyfikuje się w grupie 15 oraz w grupie 20. Idea (chyba trudna do pojęcia przez obecnie rządzących) przyświecająca katalogowi odpadów jest taka, że w pierwszej kolejności klasyfikujemy wg miejsca wytwarzania. Więc wiele odpadów nawet identycznych może mieć różne kody. Ale gdy brak kodu na odpad wg miejsca wytwarzania dobiera się kod z innej grupy, a dopiero w ostateczności nadaje się kod z końcówka 99. W przypadku popiołu zachodzi taki przypadek i zgodnie z rozporządzeniem o katalogu odpadów klasyfikowanie odpadu w kodzie 10 01 01 jest jak najbardziej prawidłowe. ROZPORZADZENIE JEST WAZNIEJSZE NIŻ INTERPRETACJA (ZWŁASZCZA BŁEDNA). (chyba że sąd najwyższy wybrany wg nowo nocnych reguł wskaże coś innego). Ponadto istnieje jeszcze jeden aspekt całej tej sprawy, pokazujący dyletanctwo władz ministerstwa. Nie ma w Polsce praktycznie firm, które w swojej decyzji mógłby zagospodarowywać popiół w kodzie ex 20 01 99. Ministerstwo żąda więc zrobienia czegoś, czego zgodnie z prawem nie da się zrobić!!! Nikt do tej pory nie zgadzał się na wydawanie pozwoleń na przetwarzanie popiołu w kodzie ex 20 01 99 na jego użycie do rekultywacji, itp.


antyignorant

Komentarz #6317 dodany 2017-07-21 14:08:16

Bo teraz w rządzie ministerstwie zatrudnieni są ludzie typu BMW (bierny, mierny ale wierny). Od wiedzy inteligencji, doświadczenia, kompetencji ważniejsza jest wierność nadpremierowi, prezydentowi wszystkich prezydentów, jaśnie oświeconemu Prezesowi Jarosławowi K. Aha przy obsadzaniu stanowiska ważne jest by kandydat potrafił bez zająknięcia i z odpowiednim akcentem oraz intonacją wymówić słowa: "przez ostatnich 8 lat..."


U żródła

Komentarz #6447 dodany 2017-07-26 10:37:36

To może jeszcze raz :) Jak Szanowni Państwo wskazali to odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni sześciocyfrowy kod określający rodzaj odpadu (z wyłączeniem kodów kończących się na 99). Podgrupa 10 01 to odpady z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania paliw i w żadnym wypadku nie mogą być w tej grupie klasyfikowane odpady palenisk domowych (bo to ani nie elektrownia ani inny zakład energetycznego spalania paliw - gdyby ktoś miał problemy z pojęciem tego to wyjaśniam). Ministerstwu Środowiska już w 2014 r roku była zgłaszana potrzeba zmiana rozporządzenia w sprawie składowisk odpadów żeby można wykorzystać popioły z palenisk domowych zgodnie z § 16 ust. 8 lub § 17 ust. 1 tego rozporządzenia. Tak więc ani poprzednia ani nowa ekipa nic z tym nie zrobiła. Poza tym nie jest prawdą, że nie ma przedsiębiorstw które nie potrafią tego odpadu zagospodarować, ponieważ składowiska odpadów już mają pod kodem ex 200199 popioły z palenisk domowych możliwość odzysku tego odpadu. Umożliwia to § 15 ust. 3 rozporządzenia w sprawie składowisk zgodnie z którym do wykonania warstwy izolacyjnej dopuszcza się zastosowanie innych rodzajów odpadów, jeżeli na podstawie badań stwierdzono, że spełniają kryteria dopuszczenia odpadów obojętnych do składowania na składowisku odpadów obojętnych, określonych w akcie wykonawczym wydanym na podstawie art. 118 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. A problem jest w tym, że popiół z palenisk domowych tych kryteriów nie spełnia (widziałem takie badania) przede wszystkim ze względu na co jest spalane poza węglem. I z tego względu te popioły nie powinny być dopuszczone do stosowania zgodnie z rozporządzeniem w sprawie odzysku odpadów poza instalacjami i urządzeniami. Oczywiście nie wykluczam, że na rynku są takie badania z których wynika, że wszystko jest w najlepszym porządku. Pytanie jest tylko takie kto pobierał próbkę do badań.

mieszkaniec południa

Komentarz #6474 dodany 2017-07-27 12:45:27

U żródła napisał/a:

To może jeszcze raz :) Jak Szanowni Państwo wskazali to odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni...

Jeszce raz przeczytaj rozporządzenie TYLKO ZE ZROZUMIENIEM. A potem się wymądrzaj wyksztalciuchu.

U żródła

Komentarz #6506 dodany 2017-07-28 13:47:35

mieszkaniec południa napisał/a:

Jeszce raz przeczytaj rozporządzenie TYLKO ZE ZROZUMIENIEM. A potem się wymądrzaj wyksztalciuchu.

No właśnie tak czytam ODPADY KLASYFIKUJE SIĘ WEDŁUG ŹRÓDŁA POWSTAWANIA. Zgodnie z ustawą ODPADY KOMUNALNE to odpady powstające w gospodarstwach domowych czyli zgodnie z katalogiem odpadów to gr 20 czyli popiół z palenisk domowych klasyfikuje się do tej grupy.


U żródła

Komentarz #6505 dodany 2017-07-28 13:46:54

No właśnie tak czytam ODPADY KLASYFIKUJE SIĘ WEDŁUG ŹRÓDŁA POWSTAWANIA. Zgodnie z ustawą ODPADY KOMUNALNE to odpady powstające w gospodarstwach domowych czyli zgodnie z katalogiem odpadów to gr 20 czyli popiół z palenisk domowych klasyfikuje się do tej grupy.

Mieszkaniec południa

Komentarz #6543 dodany 2017-07-29 08:40:37

U żródła napisał/a:

No właśnie tak czytam ODPADY KLASYFIKUJE SIĘ WEDŁUG ŹRÓDŁA POWSTAWANIA. Zgodnie z ustawą ODPADY KOMUNALNE to odpady powstające w gospodarstwach domowych czyli zgodnie z katalogiem odpadów to gr 20 czyli...

Tępy matole, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem rozporządzenie: Odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni sześciocyfrowy kod określający rodzaj odpadu (z wyłączeniem kodów kończących się na 99), z zastrzeżeniem akapitu 5 i 6. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20 odpady klasyfikuje się w grupach od 13 do 15. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20 odpady klasyfikuje się w grupie 16, zawierającej odpady nieujęte w innych grupach. W przypadku nieodnalezienia odpowiedniej pozycji w grupie 16 odpady klasyfikuje się w grupie według źródła powstawania, przypisując im kod kończący się na 99 (inne niewymienione odpady). PODSUMOWUJĄC, DOPIERO GDY NIE ZNAJDZIE SIĘ ODPOWIEDNIEGO KODU KLASYFIKUJE SIĘ ODPAD Z KOŃCÓWKĄ 99, A WPRZYPADKU POPIOŁU JEST KOD 10 01 01 I TO JEST PRAWIDŁOWA KLASYFIKACJA POPIOŁU ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM (ROZPORZADZENIEM).

U żródła

Komentarz #6608 dodany 2017-07-31 10:01:26

Mieszkaniec południa napisał/a:

Tępy matole, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem rozporządzenie: Odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni sześciocyfrowy kod...

Jeszcze jedno ja rozumiem Twój tok myślenia zgodnie z który koncówka 99 jest dopiero jak nie znajdziemy odpady w jakiejkolwiek grupie. Tylko ja uważam, że nie znajdujemy.

Mieszkaniec południa

Komentarz #6610 dodany 2017-07-31 12:30:12

U żródła napisał/a:

Jeszcze jedno ja rozumiem Twój tok myślenia zgodnie z który koncówka 99 jest dopiero jak nie znajdziemy odpady w jakiejkolwiek grupie. Tylko ja uważam, że nie znajdujemy.

Rozporządzenie mówi dokładnie co robić, a ministerstwo tworzy interpretację bzdurną, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem. Idąc tokiem rozumowania Ministerstwa, który bezkrytycznie powtarzasz, opony oddawane na np. PSZOK należało by klasyfikować ex 20 01 99, odpady remontowe, które oddają mieszkańcy należałoby klasyfikować ex 20 01 99, itd., itd... BZDURA. A wg mnie to w całym tym zamieszaniu chodzi o to by kosztem ogółu mieszkańców zdobyć dla Marszałków środki na dofinansowanie wymiany kotłów CO (niska emisja). Stąd bez zmiany prawa próba wywarcia presji na Gminy by klasyfikować popiół odbierany od mieszkańców w kodzie komunalnym, w którym od przyszłego roku będzie wynosił 170 zł /Mg, zamiast niecałe 20 zł / Mg, lub w ogóle o ile popiół pójdzie do rekultywacji.

U żródła

Komentarz #6640 dodany 2017-08-01 09:18:04

Mieszkaniec południa napisał/a:

Rozporządzenie mówi dokładnie co robić, a ministerstwo tworzy interpretację bzdurną, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem. Idąc tokiem rozumowania Ministerstwa, który bezkrytycznie powtarzasz, opony oddawane na np. PSZOK należało by klasyfikować ex...

Zgadzam się, że klasyfikowanie odpadów remotontowo-rozbiórkowych pod 20 01 99 było by głupotą ponieważ gr 17 ODPADY Z BUDOWY, REMONTÓW I DEMONTAŻU OBIEKTÓW BUDOWLANYCH ORAZ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ (WŁĄCZAJĄC GLEBĘ I ZIEMIĘ Z TERENÓW ZANIECZYSZCZONYCH) daje możliwość klasyfikacji odpadów od mieszkańców pod kodami z tej grupy. Zgadzam się również z tym, że 170 zł/Mg to jest horrendalna kwota. Wystarczyłoby rozporządzeniu w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska dodać kod ex 20 01 99 z odpowiednim opisem oraz w rozporządzeniu w sprawie składowisk i nie było by tej całej dyskusji. Ogólnie większość problemów od początku reformy komunalki jest traktowane po macoszemu. Prawdopodobnie będzie nowe rozporządzenie w sprawie katalogu odpadów w związku ze zmianą ustawy o odpadach. Projekty są pod tym adresem: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12292406/katalog/12393238#12393238. Na razie nie ma tam rewolucyjnych zmian ale nigdy nic nie wiadomo i może coś się pojawi na temat tych popiołów z palenisk domowych. Choć w odpowiedzi na interpelację poselską MŚ odpisało, że zamierza nadawać dodatkowego kodu http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/interpelacja.xsp?typ=INT&nr=11834&view=null.

U żródła

Komentarz #6606 dodany 2017-07-31 09:44:02

Mieszkaniec południa napisał/a:

Tępy matole, przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem rozporządzenie: Odpady klasyfikuje się według źródła powstawania w grupach od 01 do 12 lub od 17 do 20, przypisując im odpowiedni sześciocyfrowy kod...

Nerwowy z Ciebie rocznik, swoją drogą to nie ładnie tak obrażać innych dlatego tylko że mają inne zdanie. Skoro wg Twojej interpretacji popioły z palenisk domowych są wytwarzane w elektrowni lub w innych zakładzie energetycznego spalania paliw to sobie tak to klasyfikuj. Dla przypomnienia taki sam opis jest dla 100101 w decyzji komisji europejskiej (2014/955/UE). Gdyby popioły z palenisk miały być w grupie 1001 to ta grupa by się nazywała: ODPADY ZE SPALANIA PALIW. Skoro wg źródła klasyfikujemy to odpady z palenisk domowych wpisują się definicję ODPADU KOMUNALNEGO z ustawy o odpadach. Czyli ich źródłem jest: GOSPODARSTWO DOMOWE i dlatego klasyfikujemy do gr. 20. Jeszcze nie tak dawna wszyscy wrzucali taki popiół do zmieszanych 200301 i nikomu to nie przeszkadzało, co oczywiście prowadziło do różnych patologii.


Przedsiebiorca

Komentarz #8414 dodany 2017-11-15 08:12:02

Proszę o informację nt. sposobu zagospodarowania popiołu pod kodem ex 20 01 99 ?


Komentarz #167635 dodany 2022-01-25 15:34:26

A co z odpadem po eko-groszku, którym jest ogrzewany warsztat przedsiębiorstwa-ani to gospodarstwo domowe ani elektrownia?

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Odpady
css.php
Copyright © 2024