Kontynuując prezentację zasad i przesłanek taryf wodnych (rozpoczętą w artykule Zasady i przesłanki wydawania decyzji taryfowych, „Przegląd Komunalny” 7/2023), wyjść trzeba od zwrócenia uwagi na kluczowe znaczenie poprawnej konstrukcji uzasadnienia decyzji taryfowej.
Parki miejskie to miejsce atrakcyjne nie tylko ze względu na wszechobecną przyrodę, ale także poprzez obecność obiektów małej architektury, takich jak place zabaw, ławki, amfiteatry, fontanny, pomniki czy siłownie zewnętrzne. To przestrzeń chętnie odwiedzana przez osoby w każdym wieku – dzieci wraz z rodzicami, młodzież, dorosłych oraz emerytów. Nie ulega wątpliwości, iż powinno być to miejsce przyjazne i bezpieczne dla wszystkich. Niestety, nie zawsze tak jest.
Udział aut elektrycznych we flotach poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego jest zróżnicowany. Prawdopodobnie będzie on się zwiększać, co wynika z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Wybrane miasta częściej wybierają opcję zakupu, inne wykorzystują wynajem długoterminowy. Różnie też wygląda, jeśli chodzi o kolejne plany nabywcze, głównie ze względów finansowych.
Od lat wiele mówi się o konieczności spełnienia coraz wyższych celów – nakładanych na wprowadzających produkty w opakowaniach na rynek oraz na samorządy – w zakresie recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów opakowaniowych i komunalnych.
Kolej – jeden z symboli ekologicznego transportu – musi odegrać ważną rolę w przejęciu znaczącej części potoku pasażerskiego, nadmiernie obciążającego niewydolne już drogi i ulice. Setki tysięcy samochodów wjeżdżających codziennie do miast i generujących zagrożenia motoryzacyjne mogą być powstrzymane większym wykorzystaniem kolei. Ale aby to mogło stać się faktem, kolej musi być znacząco szybsza i zapewnić większą częstotliwość kursowania.