Poznań walczy z reklamami w centrum. Będzie Park Kulturowy Stare Miasto

Poznań walczy z reklamami w centrum. Będzie Park Kulturowy Stare Miasto
jwo
20.06.2017, o godz. 11:07
czas czytania: około 2 minut
0

W Poznaniu rozpoczęła się debata nad projektem uchwały tworzącej Park Kulturowy Stare Miasto. Dzięki temu uregulowana zostać ma m.in. kwestia reklam, szyldów i działań promocyjnych prowadzonych na tym terenie.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

– Park kulturowy jest narzędziem prawnym. To prawo miejscowe, które da nam możliwość lepszej egzekucji dotyczącej estetyki tej przestrzeni i publicznej aktywności w niej. To jest coś, czego nam na pewno brakowały przez ostatnie lata – wyjaśnia powody wprowadzania Parku Kulturowego w rejonie Starego Miasta, Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

Park kulturowy to jedna z form ochrony krajobrazu kulturowego, określonych w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

– Praktyka wprowadzenia parków w innych miastach – Krakowie, Wrocławiu i Łodzi – pokazała, że ta forma ochrony zabytków daje gminom – w konsultacji z zainteresowanymi podmiotami i mieszkańcami – możliwość kształtowania polityki estetycznej – przekonuje Mariusz Wiśniewski.

– Dobrym przykładem może być ulica Floriańska w Krakowie. Po wprowadzeniu zmian różnica pomiędzy stanem obecnym, a tym sprzed 10 lat jest diametralna na plus. Z czasem również tamtejsi mieszkańcy i przedsiębiorcy zauważyli, że ta ulica złapała innych oddech i jest ona inaczej postrzegana i przyciąga ludzi – dodaje zastępca Jacka Jaśkowiaka.

W stolicy Wielkopolski konieczność uporządkowania przestrzeni publicznej Śródmieścia Poznania, zwłaszcza w rejonie Starego Miasta, ujawniły prace nad “Zintegrowanym Programem Odnowy i Rozwoju Śródmieścia Poznania na lata 2014 – 2030”. W programie, przyjętym uchwałą Rady Miasta Poznania 10 grudnia 2013 roku, znalazł się zapis o potrzebie utworzenia w Poznaniu Parku Kulturowego Stare Miasto.

– Zasady kształtowania wizerunku Starego Miasta zostały już w dużej mierze sformułowane w miejskich dokumentach i opracowaniach, dotyczących m.in. polityki reklamowej oraz zasad lokalizacji ogródków gastronomicznych. Celem utworzenia parku kulturowego jest zebranie tych zasad jako aktu prawa miejscowego oraz umożliwienie ich skutecznego stosowania – tłumaczy Joanna Bielawska-Pałczyńska Miejski Konserwator Zabytków w Poznaniu.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka przestrzenna
css.php
Copyright © 2024