Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Poznań zachęca mieszkańców do przykręcenia grzejników

Poznań zachęca mieszkańców do przykręcenia grzejników
13.11.2023, o godz. 8:10
czas czytania: około 2 minut
0

W stolicy Wielkopolski ruszyły druga edycja kampanii edukacyjnej "Stopień mniej znaczy więcej" zachęcającej mieszkańców do kształtowania nowych, przyjaznych środowisku nawyków, czyli: nie przegrzewania mieszkań.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

„Zmniejszenie temperatury ogrzewania nawet o jeden stopień wpływa na środowisko, jakość powietrza, a także przynosi korzyści zdrowotne” – przekonuje Urząd Miasta Poznań.

Przykręć grzejnik

Organizatorzy akcji “Stopień mniej znaczy więcej” zachęcają, by kształtowanie odpowiedzialnych nawyków zacząć od drobnej i prostej zmiany – takiej jak zmniejszenie o jeden stopień temperatury ogrzewania pomieszczeń. Do kampanii włączają się także miejskie jednostki – tak jak podczas pierwszej edycji, temperatura w budynkach urzędu zostanie zmniejszona o jeden stopień.

– Poznanianki i poznaniacy mają ogromną świadomość tego, jak ważne jest dbanie o środowisko. Na bardzo wysokim poziomie jest w naszym mieście segregacja odpadów, wiele osób tworzy przydomowe kompostowniki, małą retencję czy wymienia piece na bardziej ekologiczne – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Dlatego zachęcam do podejmowania kolejnych kroków, aby troska o nasze otoczenie była jeszcze większa. Obniżenie temperatury o jeden czy dwa stopnie nie jest odczuwalne dla nas na co dzień, ale daje ogromną różnicę w zużyciu energii, pozwala na zmniejszenie rachunków, a przede wszystkim – przynosi korzyści dla zdrowia i klimatu.

Ciepło dla Poznania

Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), sektor energetyczny jest kluczowy w walce ze zmianami klimatu. Veolia Energia Poznań, która produkuje i dostarcza ciepło do około 60% mieszkańców miasta, jest świadoma odpowiedzialności sektora energetycznego za edukację oraz zmianę postaw konsumentów w kierunku racjonalnego zarządzania energią i konsekwentnie realizuje strategię na rzecz dekarbonizacji Poznania. Od 2012 roku, wspólnie z partnerami, zainicjowała szereg innowacyjnych rozwiązań, które wpłynęły na zmniejszenie zużycia węgla oraz ograniczenie emisji CO2 aż o 60 % w porównaniu do 1990 roku. Najnowszy projekt obejmuje budowę dwóch nowych bloków gazowych, dzięki którym już za niespełna dwa lata stolica Wielkopolski zyska nowoczesne i ekologiczne źródła energii

– Każdy z nas ma wpływ na to, jak wykorzystujemy energię, a tym samym, jak zużywamy zasoby naszej planety. Dlatego poza działaniami firm, ważną rolę odgrywają również zmiany postaw społecznych, polegające na ograniczeniu zużycia energii oraz akceptacji działań podejmowanych przez koncerny energetyczne. Mam nadzieję, że wraz z drugą odsłoną kampanii uda nam się zachęcić jak najwięcej poznaniaków do racjonalnego korzystania z ciepła i ciepłej wody – mówi Jan Pic, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Veolii Energii Poznań S.A.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024