Pracownicze plany kapitałowe (PPK) to powszechny, dobrowolny system długoterminowego oszczędzania. Każdy podmiot, który zatrudnia pracowników, riumbędzie objęty obowiązkiem utworzenia PPK, z kolei pracownicy będą mogli przystąpić do niego dobrowolnie.
PPK dla samorządów
PPK w jednostkach samorządu terytorialnego będzie obowiązkowe już od 2021 r. Dodatkowo aby wybrać instytucję finansową zarządzającą PPK, będą one musiały zorganizować przetarg (w tym roku przetarg nie jest obowiązkowy). Wynika to z faktu, że w tym samym czasie zaczną obowiązywać nowe przepisy ustawy o zamówieniach publicznych P.z.p. (DzU z 2019 r. poz. 2019). Warto zatem przystąpić do PPK odpowiednio wcześniej, aby uniknąć niepotrzebnego stresu, nie narazić się na niedotrzymanie ustawowych terminów, a przede wszystkim uniknąć kar.
Dlaczego warto wdrożyć PPK w samorządzie do końca 2020 r.? Jakie zmiany nastąpią w roku przyszłym? Jak jednostki administracji publicznej powinny przygotować się do uruchomienia PPK?Jak wygląda proces wdrożenia PPK z perspektywy pracodawcy? Na jakie oszczędności z PPK mogą liczyć pracownicy sektora publicznego? Jak ustrzec się od nieprawidłowości?
Na tego typu pytania odpowiemy na webinarium, którego organizatorem jest firma Abrys. Spotkanie poprowadzi Marek Lewandowski, radca prawny w Togatus Kancelaria Prawna Trojanowski Sławomir i Partnerzy, wchodzącej w skład Grupy Prawnej Togatus.
Adresaci szkolenia
Warto przypomnieć, że w pierwszej kolejności do programu PPK w 2019 r. przystąpiły firmy zatrudniające powyżej 250 osób. Od 1 stycznia 2020 r. firmy zatrudniające 50-249 pracowników, od 1 lipca 2020 r. firmy zatrudniające min. 20 pracowników. Z kolei od 1 stycznia 2021 r. przystąpią pozostali oraz jednostki sektora finansów publicznych. Program obejmie pracowników w wieku 18-54 lat. Z kolei osoby wieku 55-69 lat będą mogli uczestniczyć po złożeniu oświadczenia woli.
Mając na uwadze samorząd terytorialny obowiązek wprowadzenia PPK obejmie: jednostki samorządu terytorialnego oraz ich związki, samorządowe zakłady budżetowe, samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, samorządowe instytucje kultury, a także samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych.
Do uczestnictwa w webinarium zapraszamy: kadrę zarządzającą, pracowników z działów księgowości oraz kadr i płac, specjalistów z biur rachunkowych oraz pracowników zainteresowanych udziałem w PPK.
Dwa dni eksperckiej wiedzy
Podczas dwóch dni (1 i 4 grudnia) praktycznej wiedzy przedstawione zostaną ogólne założenia działania PPK, terminy i etapy wdrażania PPK przez podmiot zatrudniający. Omówiony zostanie sposób wyboru instytucji finansowej oraz szczegóły zawarcie umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK. Zaprezentowane zostaną również zasady naliczania wpłat do PPK i przekazywanie ich wybranej instytucji finansowej. Na koniec uczestnicy zapoznają się z zasadami odpowiedzialności z tytułu naruszenia ustawy m.in. z czym wiąże się niedopełnienie obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK lub niedopełnienie obowiązku dokonywania wpłat do PPK w przewidzianym przepisami terminie.
Webinarium przeprowadzone będzie w formie dwudniowego szkolenia on-line (po ok. 4 godziny) podczas którego uczestnicy będą mogli na bieżąco mogą zadawać pytania wykładowcy. Po zakończonym szkoleniu otrzymają Państwo prezentację oraz link do nagrania szkolenia. Dzięki temu będzie możliwość ponownego zapoznania się z przekazywanymi podczas szkolenia informacjami.
Szczegółowy program wydarzenia został przedstawiony na stronie ppk.abrys.pl
Realista
Komentarz #103362 dodany 2020-11-10 16:59:42
To PPK to jedna wielka ściema, w biznesie mało kto się na to pisał, bo nikt nie wieży w opowieści o emeryturach, to samo będzie co z OFE