Skierowany do wszystkich gmin w Polsce projekt “Cyfrowa Gmina” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach programu React-EU. 17 listopada zakończył się pierwszy nabór wniosków. W poniedziałek ruszył kolejny, który potrwa do 22 grudnia.
“Do drugiego naboru zapraszamy kolejne 1063 gminy, w tym 169 mazowieckich samorządów. Tym razem do rozdysponowania mamy ponad 250 milionów złotych. Wnioski można składać do 22 grudnia, a rozliczać do końca 2022 r.” – powiedział cytowany w komunikacie minister Janusz Cieszyński, sekretarz stanu ds. cyfryzacji w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Od 100 tys. do 2 mln zł wsparcia
Każda gmina, która weźmie udział w programie, może liczyć na wsparcie – minimalna wysokość grantu to 100 tys. zł, maksymalna – 2 mln zł. Nabór wniosków prowadzi Centrum Projektów Polska Cyfrowa.
Na co będzie można przeznaczyć pozyskane fundusze?
Za otrzymane pieniądze gminy będą mogły sfinansować m.in. dalszą cyfryzację swoich urzędów, kupić sprzęt komputerowy dla jednostek podległych, przygotować urzędników do pracy z nowoczesnymi technologiami – wykupić szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, wyposażyć urzędy w programy wspierające cyfrowe bezpieczeństwo.
Komentarze (0)