Autobus hybrydowy Volvo wyposażony jest w 2 silniki pracujące razem, tj. silnik diesla o mniejszej mocy oraz silnik elektryczny. Autobus może być napędzany dwoma silnikami razem lub tylko jednym, a to dzięki wykorzystaniu równoległego połączenia silników.
Kiedy autobus hamuje, energia hamowania jest przekazywana do baterii zamontowanych na dachu i tam magazynowana. Jest ona wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego. Po otwarciu drzwi na przystanku autobusowym automatycznie wyłączany jest silnik diesla. Przy ruszaniu z przystanku autobus napędzany jest silnikiem elektrycznym do prędkości 15 – 20 km/h, a następnie automatycznie uruchomiony zostaje silnik diesla.
– Zredukowaliśmy zużycie energii od 50 do 75% w przeliczeniu na pasażera, w porównaniu z samochodem – mówi Edward Jobson, dyrektor ds. ochrony środowiska Volvo Buses. – Dzięki tak wielkiemu obniżeniu negatywnego wpływu na środowisko oraz ogromnej oszczędności paliwa, wierzymy, iż autobusy hybrydowe staną się najatrakcyjniejszą i najpopularniejszą alternatywą w zbiorowym transporcie miejskim w przeciągu kilku lat.
Volvo spodziewa się, iż seryjna produkcja autobusów hybrydowych rozpocznie się na początku 2010 roku. W najbliższej przyszłości Volvo Buses rozpocznie testy pierwszego z sześciu piętrowych autobusów hybrydowych w Londynie.
Komentarze (0)