W połowie października br. branżę wodociągową obiegła wiadomość, że szczecińska prokuratura przystąpiła do toczącego się przed dyrektorem Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie – na podstawie art. 24j ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (dalej: u.z.z.w.) – postępowania w przedmiocie skrócenia okresu obowiązywania taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Goleniów.

Zasadnie przyjąć można, iż wspomniana aktywność prokuratury nastąpiła po analizie wniosku złożonego przez goleniowskie przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, w którym ta spółka wnioskowała o tytułowe przystąpienie organu do toczącego się postępowania w celu zapewnienia, aby przedmiotowe postępowanie i rozstrzygnięcie sprawy było zgodne z prawem. W związku z tym warto poniżej syntetycznie przedstawić zarówno podstawy prawne udziału prokuratora w postępowaniu administracyjnym, jak i katalog przesłanek, których zaistnienie jest tutaj konieczne i niezbędne.

Podstawy 

Realizację tak określonego celu rozpocząć warto od przypomnienia, iż zgodnie z art. 2 ustawy Prawo o prokuraturze zadaniem prokuratury jest w szczególności strzeżenie praworządności. Prokurator generalny, prokurator krajowy i po...