Jednak to dużo szersze zagadnienie, już widoczne w polskich i nie tylko polskich miastach. Podejście do mobilności się zmienia. Rozszerza się katalog różnego rodzaju narzędzi, które służą do tego, żeby się przemieszczać z punktu A do punktu B.
Strategia nowej mobilności
Można tu wymienić mikromobilność, współdzieloną mobilność, zmieniającą się komunikację zbiorową. Te zmiany są jednym z elementów szerszych zmian w mobilności, które będą także obejmowały rozwój technologiczny wykraczający poza napędy, a wkraczający w obszar connectivity – jak choćby pojazd autonomiczny.
– Te same trendy obserwujemy w Stanach Zjednoczonych, a także w Chinach. Generalnie staramy się zmieniać się nasze podejście do mobilności. Bardzo często traktujemy transport jako usługę – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Maciej Mazur, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). – A więc staramy się wybierać te narzędzia, które są dla nas najbardziej komfortowe, najbardziej akceptowalne. To na pewno wpłynie na dalsze pogłębianie widocznych trendów i procesów zmian. Najlepszym przykładem zresztą jest to, co my robimy w ramach PSPA.
I zaraz dodaje. – Podczas Kongresu Nowej Mobilności ogłosiliśmy strategię nowej mobilności, a wspólnie z partnerami samorządowymi tworzymy podwaliny pod narodową strategię rowerową. Zatem absolutnie nie tylko napęd, to jest to, co nas interesuje. Widać dużo szersze zmiany w obszarze mobilnościowym, które już się dzieją i które na pewno będą postępowały – prognozuje Mazur.
Komentarze (0)