Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Siedmiu na dziesięciu Polaków deklaruje chęć zmiany nawyków na proekologiczne

Siedmiu na dziesięciu Polaków deklaruje chęć zmiany nawyków na proekologiczne
Bartłomiej Leśniewski
29.03.2022, o godz. 9:19
czas czytania: około 2 minut
0

Zdecydowana większość Polaków chce, by kupowane przez nich produkty powstawały z materiałów z recyklingu. A także: by tak powstające produkty były wyraźnie oznaczone, zachęcając do dokonania zakupu. To wnioski z raportu  Circular Voice przygotowanego przez Stena Recycling.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1 Regionalne Leszno [05.11 – 25.11.2024]

Raport sformułowano na podstawie badań konsumentów w pięciu krajach: Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Polsce. W badaniu udział wzięło ponad 5000 respondentów, w tym ponad 1000 z naszego kraju.

Gotowość na zmiany

Polscy konsumenci oprócz wyrażenia opinii na temat zrównoważonych produktów, deklarują podejmowanie konkretnych działań. 38% ankietowanych przyznało, że w ostatnim roku zrezygnowało z produktów lub usług, które nie powstały w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. – Aż 70% ankietowanych zadeklarowało częściową lub całkowitą zmianę nawyków i dostosowanie konsumpcji tak, aby zmniejszyć wpływ na klimat – czytamy w raporcie z badań.

Jednocześnie ankietowani wskazują na przeszkody w kupowaniu produktów wykonanych z odzyskanych surowców. Dla 28% badanych oferta tego rodzaju produktów jest zbyt mała, a 29% ankietowanych przyznało, że trudno jest zrozumieć, które produkty faktycznie powstały z odzyskanych materiałów. Badani postulują, by były wyraźniej oznaczane.

Na dodatek: 41% respondentów uważa, że należałoby zakazać produkcji i sprzedaży towarów nienadających się do recyklingu.

Kto to ma zrobić

– Obecnie przetwarzamy i ponownie używamy zaledwie 8,6% tego, co produkujemy. To oznacza, że co najmniej 90% wszystkich wydobywanych surowców jest przez nas marnowanych. Stąd wyniki raportu przeprowadzonego mogą napawać optymizmem, bo tylko duża świadomość konsumentów oraz nacisk na producentów, mogą przyspieszyć konieczną transformację w kierunku gospodarki cyrkularnej – czytamy w raporcie z badań.

Według konsumentów za promowanie wykorzystania odzyskiwanych materiałów w produkcji, w największym stopniu powinny odpowiadać właśnie przedsiębiorstwa (33%) oraz konsumenci (24%). Według ankietowanych w raporcie Circular Voice na trzecim miejscu w tym zestawieniu znalazły się władze, wskazane przez 18% respondentów.

Źródło: Stena Recycling

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Ochrona środowiska
css.php
Copyright © 2024