W przyszłym roku po Poznaniu będzie jeździć 20 nowych przegubowych autobusów niskopodłogowych. Nie będą to jednak znane poznaniakom Solarisy Urbino 18, a modele 4-tej generacji różniące się designem oraz zmianami wewnątrz pojazdów.

Przetarg na dostawę w formie 8-letniej dzierżawy dwudziestu 18-metrowych pojazdów wygrała oferta złożona przez konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. oraz PKO Bankowy Leasing Sp. z o.o. Nie będą to jednak Solarisy Urbino 18, które obecnie jeżdżą po Poznaniu, a modele 4-tej generacji różniące się designem – zmiany zajdą także wewnątrz.

Zgodnie z warunkami zamówienia pojazdy powinny mieścić nie mniej niż 146 pasażerów, mieć przynajmniej 40 miejsc siedzących, w tym 18 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Muszą być wyposażone w klimatyzację całego pojazdu, monitoring oraz tablice diodowe, LCD i LED. Oprócz systemów informacji pasażerskiej, w autobusach znajdą się także urządzenia do zliczania pasażerów oraz dwuportowe ładowarki USB. Będą też ułatwienia dla przewozu rowerów: pasy mocujące oraz specjalny uchwyt dla przedniego koła jednośladu.

CCJ 300 x 250

Nowe zielone „18-tki” wyposażone zostaną w silniki Euro 6, spełniające najwyższe europejskie normy związane z ochroną środowiska. Pojazdy trafią do Poznania po 120 dniach od dnia podpisania umowy – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu szacuje, że będzie to przełom marca i kwietnia 2016 r.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj