Jak poinformowała Anetta Konopacka z sopockiego magistratu, testowane pojazdy to mikrobus o długości 5,8 m z miejscem dla 20 osób oraz midibus o długości 8,3 m, który może pomieścić 52 osoby.
– Niewielka wysokość pojazdów pozwala im zmieścić się pod wiaduktami na ul. Podjazd i pod pl. Przyjaciół Sopotu. Takie autobusy mogłyby obsługiwać sopockie linie. Miasto od wielu lat stara się maksymalizować udział taboru elektrycznego – dodała Anetta Konopacka.
Kilka lat temu wydłużona została linia trolejbusowa 31 do Ergo Areny – od al. Niepodległości autobusy jeżdżą na akumulatorach – bez trakcji.
Sukcesywnie elektryfikowana jest też linia międzymiastowa 181 – na której już 67 proc. pojazdów to trolejbusy, mimo iż dotychczas była to linia autobusowa.
Autobus elektryczny produkuje 90 proc. mniej pyłów i związków azotu, niż autobus diesla. Zakup autobusów elektrycznych to kolejny krok w dążeniu do wdrożenia zeroemisyjnego transportu w Sopocie.
– Elektryczny tabor autobusowy to wyższy komfort użytkowania, jest cichy oraz pozwala dbać o czystość powietrza, co szczególnie ważne w miejscowościach uzdrowiskowych. Planujemy wprowadzenie midibusów elektrycznych do obsługi linii 144 i 185 w Sopocie. Testujemy pojazdy elektryczne i przygotowujemy się do składania wniosku o dofinansowanie ich zakupu – dodał wiceprezydent Sopotu Marcin Skwierawski.
Komentarze (0)