Redakcje miesięczników „Przegląd Komunalny” oraz „Energia i Recykling” w ciągu ponad dwóch lat przeprowadziły cykl kilkudziesięciu szkoleń z zakresu znajomości obsługi Bazy Danych Odpadowych. W ten sposób niemal 3 tys. osób poznało zasady jej funkcjonowania oraz zyskało wiedzę o obsłudze platformy do zarządzania gospodarką odpadową.
W warsztatach udział wzięli przedstawiciele różnych branż i zawodów, m.in. samorządowcy, przedsiębiorcy zobowiązani do prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z katalogiem odpadów, specjaliści ds. ochrony środowiska, właściciele prywatnych firm zajmujących się zagospodarowaniem odpadów czy reprezentanci przedsiębiorstw funkcjonujących w gospodarce wodno-ściekowej.
Wszystko o ewidencji i sprawozdawczości
Tym razem, we wtorek 22 lutego br. od godziny 9.00, zapraszamy na praktyczne szkolenie on-line “BDO – podsumowanie ewidencji i sprawozdawczości w gospodarce odpadami za 2021 r.”.
Izabela Wołosiak, uznany autorytet w branży gospodarki odpadami, właścicielka firmy konsultingowej Green Concept, będzie przez ok. cztery godziny omawiać najważniejsze aspekty tego zagadnienia. To m.in. przepisy regulujące zasady i terminy sporządzania sprawozdań rocznych, uprawnienia do składania sprawozdań za pośrednictwem BDO czy sposoby wypełniania sprawozdań.
Omówione zostaną także zmiany w zakresie ewidencji i sprawozdawczości odpadowej, jakie dokonały się na przestrzeni ostatnich miesięcy, przepisy regulujące sytuacje, gdy następuje awaria systemu, kierunki zmian w przepisach odpadowych (m.in. BDO-VAT, DPR, kwalifikacja odpadów komunalnych), statusy Kart Przekazania Odpadów, zasady przemieszczenia danych między różnymi miejscami prowadzenia działalności, współpraca z podmiotami zwolnionymi z ewidencji, metody zabezpieczania się w przypadku podmiotów zwolnionych z ewidencji, kwestie dbania o bezpieczeństwo danych, a także wszelkie obowiązki spoczywające na przedsiębiorcach, w tym niezwykle istotna odpowiedzialność zarządzających.
Praktyczne szkolenie
Całość poprowadzona zostanie bezpośrednio na platformie ZOOM z wykorzystaniem systemu BDO, można więc będzie dokładnie poznać zasady dostępu do niej, jej wymagań infrastrukturalnych czy ról poszczególnych użytkowników. Dzień przed warsztatami zarejestrowani uczestnicy otrzymają drogą mailową link do wydarzenia. Niezbędny jest zatem łączne internetowe oraz własny komputer, najlepiej z dostępem do Bazy Danych Odpadowych.
W trakcie wydarzenia będzie istniała możliwość zadawania indywidualnych pytań prelegentowi poprzez czat tekstowy. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że każdorazowo takich pytań z przeróżnymi problemami dotyczącymi funkcjonowania BDO jest bardzo dużo.
Po wydarzeniu uczestnicy otrzymają komplet warsztatowych materiałów w formie elektronicznej, zapis wideo szkolenia, zaś pocztą dostarczone zostaną im specjalne zaświadczenia potwierdzające udział w warsztatach.
Więcej informacji znaleźć można na stronie warsztatów BDO. Rejestracji z kolei dokonać można TUTAJ. Koszt udziału wynosi 299 zł netto.
Komentarze (0)