Streżyńska: będzie jeden portal dla administracji

Streżyńska: będzie jeden portal dla administracji
Barbara Krawczyk
02.06.2017, o godz. 12:06
czas czytania: około 2 minut
0

Ministerstwo Cyfryzacji planuje utworzyć jeden portal dla administracji, który zintegruje wszystkie usługi on-line. Obecnie są one udostępniane w różnych miejscach przez poszczególne ministerstwa i urzędy administracji publicznej. Portal będzie działał od przyszłego roku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Obecnie usługi on-line udostępniane dla mieszkańców są zbyt rozproszone. Główny portal obywatel.gov.pl oferuje 37 usług wystawianych przez 18 ministerstw. Na portalach dziedzinowych znajduje się 137 usług. Z kolei na portalu prowadzonym przez resort rozwoju biznes.gov.pl znajduje się 250 usług skierowanych do przedsiębiorców. Jak zapowiedziała Anna Streżyńska, minister cyfryzacji podczas konferencji Impact’17 Economy 4.0., która odbyła się w Krakowie 30 czerwca zostanie pilotażowo uruchomiony portal pokazujący, jak współdziałają w warstwie informacyjnej trzy resorty: cyfryzacji, energii i rozwoju. – Po to, żeby pokazać, że cyfryzacja jest strukturalna, horyzontalna, nie można jej budować w pojedynkę, muszą wszystkie resorty budować ją razem – mówiła Streżyńska.

Minister cyfryzacji zapowiedziała również, że w celu stworzenia tego rozwiązania powstanie zespół skupiający specjalistów od e-administracji ze wszystkich ministerstw. W prace będą mogli włączyć się także obywatele i przedsiębiorcy. Ministerstwo zamierza wykorzystać nowe technologie, które pojawiają się m.in. w start-upach. Jak przypomniała Streżyńska w zeszłym roku zapowiedziano wprowadzenie mobilnego dowodu tożsamości, a od 11 maja br. w czterech miastach rozpoczął się pilotaż w tym zakresie.

– Obecnie z programu mDokumenty korzysta 1,3 tys. osób w Łodzi, Koszalinie, Ełku i Nowym Wiśniczu – powiedziała minister. Po wdrożeniu mobilnego dowodu tożsamości pojawią się kolejne dokumenty: pakiet kierowcy, zawierający dokumenty kierowcy i pojazdu, legitymacje studenckie i szkolne, dokumenty mieszkańca miasta, np. karta miejska, a także dokumenty emeryta i rencisty, osoby niepełnosprawnej i karta dużej rodziny. Wszystko, znajdzie się w telefonie komórkowym lub będzie można załatwić przez telefon komórkowy w zależności od tego, jaki to będzie dokument. Obsługa mDokumentów nie wymaga instalowania na telefonie żadnej aplikacji. Pełni on rolę narzędzia służącego do autoryzacji danych. Każdorazowo na telefon będzie przychodził SMS z unikatowym kodem. Do skorzystania z testowanej usługi niezbędny jest telefon komórkowy oraz posiadanie Profilu Zaufanego. Wszystkie informacje na temat obywateli korzystających z mDokumentów będą pozostawały w rejestrze państwowym. W przypadku zgubienia telefonu nie będzie to miało wpływu na poziom bezpieczeństwa danych osobowych użytkownika.

 

 

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024