We wtorkowej konferencji “Oferta programowa i finansowa NFOŚiGW dla jednostek samorządu terytorialnego” udział wzięli m.in ministra klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska, wiceminister resortu Krzysztof Bolesta oraz szefowa Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Dorota Zawadzka-Stępniak.
Ministra Klimatu i Środowiska @hennigkloska otworzyła konferencję NFOŚiGW poświęconą ofercie programowej i finansowej dla #JST, podkreślając rolę dialogu z samorządami w rozwiązywaniu ważnych problemów społecznych. @MKiS_GOV_PL pic.twitter.com/oOUbxHEVQr
— NFOŚiGW (@NFOSiGW) September 10, 2024
Potrzebna jest współpraca JST z NFOŚiGW
Wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta ocenił, że NFOŚiGW “jest głównym narzędziem do realizacji polityki klimatycznej, środowiskowej i energetycznej”. Dodał, że warunkiem, aby polityka ministerstwa działała, jest “perfekcyjna współpraca samorządów z Funduszem”.
Wniosek o 13 mln wsparcia z Funduszu Modernizacyjnego
Z kolei szefowa NFOŚiGW Dorota Zawadzka-Stępniak przekazała, że jeszcze we wtorek Fundusz złoży do EBI wnioski o zaakceptowanie siedmiu programów wsparcia z Funduszu Modernizacyjnego na łączną kwotę ponad 13 mld zł. “Dzisiaj do północy składamy do Europejskiego Banku Inwestycyjnego siedem fiszek projektowych. Są to nowe programy wsparcia, wśród których znajduje się m.in program na rowery elektryczne. Kwota tych programów wynosi 13 mld zł” – powiedziała.
Dodała, że Fundusz przeznacza obecnie ponad 5 mld zł na dofinansowanie, o jakie mogą starać się samorządy i ich związki. “Bardzo zależy nam na tym, aby perspektywa działań Funduszu była jak najbardziej efektywna” – podsumowała.
W lipcu NFOŚiGW informował, że założenia programu “Mój Rower Elektryczny” przewidują dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych, w tym także do elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Pomoc w zakupie roweru elektrycznego miałaby wynieść nie więcej niż 5 tys. zł, a rowerów cargo i wózków – do 9 tys. zł. Jak wtedy podawano, Fundusz planuje przeznaczyć na dopłaty do elektrycznych rowerów 300 mln zł.
Komentarze (0)