Tarcza dla gmin i branży komunalnej. Szkolenie dostępne on-line

Tarcza dla gmin i branży komunalnej. Szkolenie dostępne on-line
04.05.2020, o godz. 7:48
czas czytania: około 2 minut
0

Co wprowadziła tarcza antykryzysowa 2.0? Jak z niej skorzystać i zdobyć pieniądze dla firmy? Te i inne informacje można uzyskać ze szkolenia dostępnego on-line. Nie zresztą jedynego, bo do pobrania są także webinaria z zakresu BDO i BHP. W sumie to kilkanaście godzin eksperckiej, praktycznej wiedzy.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Przedstawiciele kancelarii Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k. omówili nowe możliwości funkcjonowania organów spółek komunalnych i rad gmin, podejmowania przez nie zdalnie decyzji i ich dokumentowania. Analizowali nowe obowiązki, które nałożono na zamawiających i wykonawców w zamówieniach publicznych.

Najważniejsze zagadnienia

Wśród głównych tematów webinarium znalazły się także Prawo pracy i rozwiązania tarczy antykryzysowej wspierające pracodawców, doświadczenia rad nadzorczych i zgromadzeń wspólników spółek komunalnych w trybie zdalnym, wpływ epidemii na realizację umów o zamówienie publiczne czy realizacja umów cywilnoprawnych w czasie pandemii koronawirusa.

Do tego doszły zagrożenia koronawirusem na działanie organów władzy publicznej, terminy procesowe, sądowe i administracyjne opis funkcjonowania gospodarki odpadami w czasie pandemii oraz regulacje branżowe dla sektora wodociągowo-kanalizacyjnego przewidziane w tarczach antykryzysowych.

Webinarium o tarczy 2.0 – KUP DOSTĘP

Dostęp do webinarium to także dwa szczegółowe pisemne opracowania zawierające omówienie najważniejszych instytucji tarczy 2.0. dla spółek komunalnych i odrębne dla jednostek samorządu terytorialnego (gmin). To bardzo obszerne i szczegółowe dokumenty (każdy liczy kilkadziesiąt stron), które mogą być pomocne w rozwiązywaniu problemów, stanowić interpretacje nowych przepisów oraz ułatwić możliwość uzyskania publicznego wsparcia.

Szkolenie – wraz z prezentacjami dostępne jest w sklepie Abrys.

BHP i BDO

Webinarium dotyczące Tarczy 2.0 nie było jedynym zorganizowanym przez Abrys. W kwietniu odbyły się m.in. szkolenia „BDO a odpowiedzialność zarządu”. Jego uczestnicy poznali m.in. obowiązki spoczywające na firmach i zarządzających, związane nie tylko z elektroniczną ewidencją odpadów. To webinarium również dostępne jest w sklepie Abrys. To kilka godzin praktycznej wiedzy o tym, jakie obowiązku z zakresu BDO powierzać pracownikom, w jakie narzędzia ich wyposażyć, jakie zadania zlecać na zewnątrz, jak konstruować umowy outsourcingu, by BDO było jak najmniej uciążliwe, a przy tym skutecznie realizowane.

Jednym z najważniejszych zagadnień dla branży gospodarki odpadami na początku pandemii był sposób zabezpieczenia pracowników. Bez niego istniało niebezpieczeństwo, że firmy przestaną odbierać odpady, a instalacje przestaną je przetwarzać.

Stąd pomysł na webinarium „BHP w gospodarce odpadami w czasie epidemii koronawirusa”, którego uczestnicy poznali m.in. prawa i obowiązki pracodawcy w dobie epidemii. Dowiedzieli się też jak zabezpieczyć pracowników przed zakażeniem i jak zmotywować ich do pracy, a także jak działać w przypadku podejrzenia zakażenia pracowników. Poznali także zasady bezpieczeństwa w odbiorze i transporcie odpadów oraz wiedzę o sposobie odbioru odpadów z miejsc dotkniętych kwarantanną.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024