Reklama

AD1A STIHL [01.04-21.04]

Testy autobusu z napędem hybrydowym

Testy autobusu z napędem hybrydowym
09.06.2009, o godz. 14:16
czas czytania: około 2 minut
0

Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim testuje kolejny autobus o alternatywnym źródle napędu. To autobus miejski Solaris z napędem hybrydowym. Oprócz niego po ostrowskich ulicach jeździ autobus napędzany skroplonym gazem ziemnym LNG.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Przegubowy o długości 18 metrów, który na pokład będzie mógł zabrać ponad 140 pasażerów. Dane techniczne: Autobus miejski niskopodłogowy z napędem hybrydowym, Solaris Urbino 18 Hybrid, ma 18 metrów długości, zabiera ponad 140 osób. Liczba miejsc siedzących to 44 i 3 siedzenia składane. Napęd: silnik spalinowy Cummins o pojemności 6,7l, moc 178 kW, Euro 5.

– Hybrydowy napęd Solarisa Urbino Hybrid, to połączenie technologii tradycyjnego silnika spalinowego Diesla z silnikami elektrycznymi. Korzyści z zastosowania napędu hybrydowego to m.in. zmniejszenie zużycia paliwa od 15 do 30%, a co za tym idzie, redukcja emisji CO2 – gazu odpowiedzialnego za tzw. efekt cieplarniany, zmniejszenie zawartości szkodliwych cząstek NOx w spalinach o 10-39%, zmniejszenie ilości cząstek stałych w spalinach o 51-97%, oraz mniejszy hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. – podkreśla Jerzy Walczyński, prezes MZK w Ostrowie Wielkopolskim.

Dodatkowa cecha hybrydy to fakt, iż autobus hamuje silnikami elektrycznymi, pracującymi w tym czasie jako generatory prądu, dzięki czemu energia powstająca podczas hamowania jest przechowywana w specjalnych bateriach, a autobus wymaga rzadszej wymiany tarcz i okładzin hamulcowych. Do tej pory autobus hybrydowy zakupiły takie miasta jak: Drezno, Lipsk i Bochum w Niemczech oraz Lenzburg w Szwajcarii. Solaris Urbino Hybrid jako pierwszy w Polsce został zakupiony przez MPK Poznań.

– Miejski Zakład Komunikacji SA w Ostrowie Wielkopolskim zamierza kupić kilka autobusów o alternatywnym źródle zasilania. MZK złożył już wniosek do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na kwotę 4 milionów złotych na zakup pięciu autobusów zasilanych alternatywnie. Wniosek o dotację unijną został złożony 2 czerwca br. MZK w okresie preselekcyjnym został sklasyfikowany jako beneficjent. Ostateczna decyzja będzie znana pod koniec sierpnia 2009 roku. Stąd testy poszczególnych rozwiązań związanych z systemem zasilania autobusów – dodaje Radosław Torzyński, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

 


 

Tagi:

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024