Reklama

AD1A SELEKTYWNA [13.01-28.01.25]

Toalety na pętlach autobusowych nie będą musiały mieć podłączenia do kanalizacji?

Toalety na pętlach autobusowych nie będą musiały mieć podłączenia do kanalizacji?
JSK/PAP
16.01.2025, o godz. 10:11
czas czytania: około 2 minut
0

Toalety znajdujące się na krańcach linii autobusowych jeszcze do 2028 roku nie będą musiały być podłączone do kanalizacji ani wodociągów - wynika z opublikowanego w środę projektu rozporządzenia przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B Sprawozdania roczne BDO WOD-KAN [13.01-24.02.25]

Obowiązujące przepisy dotyczące toalet na krańcach linii komunikacyjnych

Obowiązujące obecnie przepisy zakładają m.in., że toaleta podstawowa na krańcu linii komunikacji zbiorowej powinna się znajdować nie dalej niż 250 m od miejsca wyznaczonego do postoju pojazdu; powinna posiadać m.in. środki higieny osobistej i oświetlenie, musi też być podłączona do sieci energetycznej, kanalizacyjnej oraz wodociągowej i mieć ograniczony dostęp dla osób z zewnątrz. Dopuszczono stosowanie tymczasowych, nieskanalizowanych ustępów, ale jedynie okresowo.

Wydłużenie terminu dostosowania infrastruktury do nowych przepisów

W rozporządzeniu z 2022 r. założono, że obowiązek dostosowania znajdujących się na krańcach linii komunikacyjnych pomieszczeń sanitarnych i socjalnych do wymagań określonych w przepisach powinien zostać spełniony do 20 kwietnia 2025 r. Projekt nowelizacji wydłuża ten termin do 20 kwietnia 2028 r.

Problemy związane z dostosowaniem infrastruktury

W ocenie skutków regulacji projektu rozporządzenia przygotowanego przez resort infrastruktury zapisano, że w wielu miejscach infrastruktura ta nie zostanie dostosowana do wymagań określonych w przepisach rozporządzenia w wymaganym terminie, co może spowodować konieczność wprowadzenia korekt trasowania linii lub wprowadzenie innych zmian w organizacji pracy kierowców.

Ryzyko niedostatecznej liczby toalet i pomieszczeń socjalnych

“Pomimo podjęcia intensywnych działań przez pracodawców będących operatorem lub przewoźnikiem publicznego transportu zbiorowego mających na celu zapewnienie dostępu dla kierujących pojazdami komunikacji publicznej do toalet i pomieszczeń socjalnych spełniających wymogi przedmiotowego rozporządzenia, istnieje realne ryzyko, że część z nich nie będzie w stanie zapewnić odpowiedniej ich liczby, co może spowodować niekorzystne dla mieszkańców zmiany w funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego” – dodano.

Wymagania dotyczące toalet i pomieszczeń socjalnych dla kierowców

Obowiązujące obecnie przepisy zakładają, że kierujący pojazdami mają mieć możliwość skorzystania z toalety podstawowej nie rzadziej niż co 180 minut pracy, a z pomieszczenia socjalnego – nie rzadziej niż co 240 min pracy. Pomieszczenie socjalne powinno m.in. być ogrzewane, oświetlone i wentylowane, wyposażone w umywalkę i zlewozmywak z bieżącą wodą, ciepłą i zimną, wodę zdatną do picia, środki higieny osobistej, urządzenia do zagotowania wody, podgrzewania posiłku, a także miejsca siedzące dla pracowników.

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD2 ZM Zieleń na terenach zabytkowych [08.01-31.01.25]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD2 ZM Zieleń na terenach zabytkowych [08.01-31.01.25]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1A SELEKTYWNA [13.01-28.01.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2025