Pojazd szynowy wyprodukowany został w podpoznańskiej fabryce firmy Solaris. Zamontowany na dachu system magazynuje energię elektryczną, która później zużywana jest przy przyspieszeniu pojazdu. Zastosowanie innowacyjnego rozwiania zmniejsza zużycie energii, w porównaniu z tradycyjnymi tramwajami, nawet do 30%. Po odpowiedniej adaptacji superkondensatory mogą zapewnić automatyczną jazdę tramwaju, nawet bez konieczności zużywania energii z sieci trakcyjnej. Tramino to pojazd niskopodłogowy, o długości blisko 32 m. Do oświetleniu tramwaju wykorzystana została technologia LED.
– Z wielką uwagą przyglądamy się wszystkim nowym rozwiązaniom dostępnym na rynku tramwajowym. Stąd właśnie zainteresowanie tramwajem wyprodukowanym przez firmę Solaris, wyposażonym w innowacyjny system gromadzenia energii. Warto także podkreślić, że na testach zyskają mieszkańcy Nowej Huty, bo ten niskopodłogowy tramwaj będzie kursował na linii nr 1 ze Wzgórz Krzesławickich do Salwatora – mówi Rafał Świerczyński, Prezes MPK SA w Krakowie.
– Bardzo się cieszymy, że władze krakowskiego MPK są otwarte na nowe rozwiązania techniczne, jakie pojawiają się na rynku tramwajowym, i wyraziły zainteresowanie przetestowaniem nowoczesnej technologii zastosowanej w tramwajach Solarisa. Mamy także nadzieję, że Tramino zbierze pozytywne oceny wśród krakowskich pasażerów. Zebrane tutaj doświadczenia z pewnością będą niezwykle cennym materiałem dla naszego biura badań i rozwoju, tym bardziej, że Kraków ma bardzo ambitne plany i w niedalekiej przyszłości zamierza zainwestować w nowy tabor i rozbudowę systemu tramwajowego. Firma Solaris z pewnością będzie zainteresowana udziałem w nadchodzących przetargach. – podkreśla Zbigniew Palenica, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. odpowiedzialny za obszar pojazdów szynowych.
Komentarze (0)