W Gorzowie Wlkp. stanęły paczkomaty do załatwiania spraw urzędowych

W Gorzowie Wlkp. stanęły paczkomaty do załatwiania spraw urzędowych
PAP
07.04.2020, o godz. 7:59
czas czytania: około 2 minut
0

Klienci gorzowskiego magistratu będą mogli załatwić sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. Na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa firma InPost przygotowała dwa paczkomaty.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Dokumenty można nadać i odebrać za pośrednictwem takiego urządzenia – poinformowała dyr. Wydz. Promocji i Informacji UM Gorzowa Marta Liberkowska.

– W tej trudnej sytuacji, w której się znaleźliśmy szukamy takich rozwiązań, by maksymalnie ułatwić mieszkańcom kontakt z urzędnikami i pomóc w załatwianiu spraw urzędowych. Zwróciliśmy się do InPost z pytaniem, czy nie mogą nam pomóc w rozwiązaniu problemu obsługi mieszkańców. Odpowiedź firmy była błyskawiczna – powiedział prezydent Gorzowa Wlkp. Jacek Wójcicki.

– Wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi, jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów, z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Prezydent Gorzowa, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych problemów. Szybko stworzyliśmy maszyny skonfigurowane pod potrzeby miast i przygotowaliśmy usługę InPost Urząd24, która znacznie ułatwi obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska.

Pierwsze paczkomaty tego typu oznaczone herbem miasta zostały ustawione w Gorzowie. Mieszkańcy mają możliwość bezpośredniego umieszczania w nich przesyłek, a dodatkowo mogą je nadać z każdego innego paczkomatu firmy InPost.

Jak wyjaśniła Liberkowska, mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost wypełniając prosty formularz na stronie internetowej i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta.

Urządzenia znajdują się przy głównej siedzibie magistratu przy ul. Sikorskiego oraz przy ul. Myśliborskiej. W nich będzie można odbierać dokumenty nadane przez urzędników. Koszt nadania przesyłki przez klienta wynosi 5,99 zł.

– W trakcie pandemii rekomendujemy wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play, zamiast standardowego użycia panelu dotykowego – dodała Liberkowska.

Na początek Urząd Miasta w Gorzowie rozpoczął przyjmowanie przez paczkomaty spraw do Wydziału Komunikacji. Gorzowianie mogą tą drogę załatwić m.in. wszelkie sprawy związane z rejestracja pojazdów czy prawem jazdy. O załatwieniu sprawy i możliwości odbioru dokumentów będą powiadamiani drogą elektroniczną – za pośrednictwem emaila bądź smsu.

Gorzowski magistrat zapowiada, że w niedalekiej przyszłości paczkomaty będą pomocne w załatwianiu innych urzędowych spraw.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024