W Łodzi podsumowano kampanię informacyjną „Czym jest ITPOK?”, która miała zmienić stereotypowe myślenie o spalarni śmieci oraz promować postawy ekologiczne. Okazało się, że niełatwo przekonać mieszkańców do projektu budowy na Widzewie Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych.

– Podczas paneli dyskusyjnych pojawiały się osoby, które rzeczywiście chciały się czegoś dowiedzieć. Niektórzy jednak mieli własne zdanie, którego nie zdołaliśmy zmienić – przyznał prof. G. Wielgosiński, ambasador projektu.

Kwestie planowanej przy ul. Andrzejewskiej 5 spalarni omawiano na trzech spotkaniach, odbyły się także liczne konferencje prasowe, happeningi, eventy i konkursy plastyczne. O tym, że ITPOK to nie tylko spalarnia odpadów, ale i źródło czystej energii, przekonywano za pośrednictwem 7 tys. broszur i ulotek, kampanii outodorowej na przystankach MPK, specjalnej strony internetowej: www.energiazodpadow.pl oraz w spotach telewizyjnych. Kampanię wsparli także naukowcy i praktycy zajmujący się termiczną obróbką odpadów komunalnych. Zorganizowano również wyjazd do Wiednia grupy mieszkańców i reprezentantów rad osiedli. Podczas trzydniowego pobytu łodzianie zwiedzali spalarnię Pfaffenau w Wiedniu, której parametry zbliżone są do planowanej łódzkiej instalacji.

Eko lokator Gdansk 300 x 250

Kampania informacyjna „Czym jest IPTOK?" kosztowała 327 tys. 

źódło: uml.lodz.pl

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj