Warszawa stworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn

Warszawa stworzy przewodnik dobrych praktyk dla szyldów i witryn
jwo
26.08.2015, o godz. 10:33
czas czytania: około 2 minut
0

Aby rozprawić się z reklamowym chaosem w Warszawie stołeczny ratusz oraz stowarzyszenia "Miastodwa" i "Miasto moje a w nim" współpracują nad stworzeniem przewodnika dobrych praktyk dla szyldów i witryn w mieście.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Jak deklaruje Urząd Miasta w Warszawie, celem publikacji jest “opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego”. Oznacza to, że miasto poprzez dokument chce wpłynąć na firmy reklamowe i zmniejszyć liczbę inwazyjnych i krzykliwych banerów, szyldów oraz innych formatów promocyjnych zamieszczanych w stolicy.

Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne pojawią się także w przyszłym „kodeksie reklamowym” Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tzw. ustawa krajobrazowa. Dzięki kodeksowi Warszawa w przyszłości będzie jednym z niewielu miast w Polsce, które regulują w ten sposób zamieszczanie szyldów w przestrzeni publicznej.

Warto zaznaczyć, że warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania reklam dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów jak ma to miejsce w innych miejscowościach.

– Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.

– Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa, które łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej.

Publikacja powstanie do końca 2015 roku.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do
css.php
Copyright © 2024