Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Więcej pieniędzy na komunikację miejską na Śląsku

Więcej pieniędzy na komunikację miejską na Śląsku
28.03.2023, o godz. 12:28
czas czytania: około 2 minut
0

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zwiększyła w tegorocznym budżecie nakłady na komunikację autobusową o ponad 10 mln zł. Wynika to ze zwiększenia maksymalnego poziomu waloryzacji stawek dla przewoźników - poinformowała przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B regionalne Bolesławiec [09.04-23.04.24]

Zgromadzenie GZM przyjęło zmiany w tegorocznym budżecie i wieloletniej prognozie finansowej, dotyczące nakładów na komunikację autobusową. Zdecydowano, że wydatki na ten cel w tym roku będą wyższe o ponad 10 mln zł, natomiast zmiana w wieloletniej prognozie obejmuje zwiększenie nakładów w latach 2023-32 łącznie o ok. 210 mln zł.

Zwiększenie stawek

Jak wyjaśnił przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, zmiany wynikają z konieczności zabezpieczenia środków na zadania dot. przewozów autobusowych, w konsekwencji zwiększenia maksymalnego poziomu waloryzacji stawek jednostkowych za wozokilometr z 10 proc. na 20 proc. u operatorów świadczących usługi przewozowe na obszarze GZM.

– Związane jest to z istotną zmianą cen materiałów i kosztów związanych z realizacją zamówienia publicznego po wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie – wskazał Karolczak.

Budżet

W przyjętej w grudniu ub. roku wieloletniej prognozie finansowej GZM uściślono m.in., że wśród wydatków na 2023 r. finansowanie realizacji przewozów autobusowych mieści się w limicie 809,9 mln zł; odrębna kwota 209,1 mln zł finansuje uruchamianie tzw. autobusowych linii metropolitalnych.

Po poniedziałkowych zmianach limit finansowania realizacji przewozów autobusowych w tym roku wzrósł do 820 mln zł, a limit uruchamiania metrolinii – do 209,6 mln zł.

W budżecie i wieloletniej prognozie zgromadzenie GZM zmniejszyło też tegoroczne nakłady na przedsięwzięcie “System Transport GZM” (ma to być nowy system obsługujący płatności za przejazdy komunikacją) i zwiększyło nakłady na przedsięwzięcia “Utrzymanie Systemu ŚKUP” (stary system płatności w komunikacji) oraz “Integracja systemu ŚKUP z infrastrukturą tyską”.

Jak wyjaśniono, zmiany spowodowane są koniecznością zabezpieczenia środków na utrzymanie ciągłości działania dotychczasowego systemu Śląska Karta Usług Publicznych, która wynika z opóźnienia wdrożenia nowego Systemu Transport GZM i pociąga za sobą ryzyko braku dostępności do systemu obsługującego pobieranie opłat za przejazdy transportem publicznym.

 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2024