Zapowiada, że w poniedziałek władze miasta przekażą wykonawcy teren i… budowa będzie się rozpoczynać.
Wyczekiwana inwestycja
– Na tę inwestycję mieszkańcy czekają od kilkunastu lat. Przygotowania trwały dość długo, ale udało się nam wszystko dopiąć, zdobyć wszelkie niezbędne pozwolenia, zabezpieczyć ogromne pieniądze, wybrać wykonawcę, który to połączenie drogowe wykona – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Wisłokostrada połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka i ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Co bardzo istotne ta droga odciąży także z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.
Przetarg i finansowanie
Jak czytamy w komunikacie rzeszowskiego magistratu do przetargu na realizację tego zadania zgłosiło się 13 firm i konsorcjów. Wybrana została oferta konsorcjum firm Antex II (lider) i Wysowa Mosty (partner), które Wisłokostradę wybuduje za nieco ponad 169 mln zł.
W ramach tego zadania w sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 m. Częścią inwestycji będą także nowe duże obiekty inżynieryjne takie jak np. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. To przedsięwzięcie to także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego oraz mostu na rzece Młynówka, budowa ronda na ul. Ciepłowniczej, sześciu zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenia, infrastruktury podziemnej.
Inwestycja będzie wykonana z pieniędzy z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wisłokostrada zostanie wybudowana w ciągu 32 miesięcy.
Komentarze (0)