Reklama

AD1A STIHL [01.05-24.05.2024]

Wodorowy autobus Solarisa rozpoczął pierwsze testy w Austrii

Wodorowy autobus Solarisa rozpoczął pierwsze testy w Austrii
dom
11.08.2021, o godz. 8:00
czas czytania: około 2 minut
0

Austriacka firma Fronius zasila autobus zielonym wodorem, który jest produkowany w 100 proc. na miejscu. W Wels (Górna Austria) rozpoczął się dwutygodniowy okres jego testowania. W ramach tego pilotażowego projektu, wyjątkowego w skali europejskiej, autobus będzie tankowany przez stację Fronius Solhub wytworzonym na miejscu, zielonym wodorem.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b Biuro Rozwoju Gdańska – rekrutacja [26.04.24-25.05.24]

Solaris Urbino 12 Hydrogen to autobus o napędzie wodorowym, który będzie przez dwa tygodnie wozić pasażerów komunikacji miejskiej w Wels. Z kolei w siedzibie firmy Fronius w Thalheim będzie on codziennie tankowany ok. 13 kg wodoru generowanego z miejscowego zbiornika wodnego przy użyciu energii z instalacji PV.  Tankowanie takie trwa ok.15 minut, a autobus, zależnie od warunków, może przejechać na takim wodorze przynajmniej 160 km.

– Najlepsze jest to, że jedynymi produktami reakcji chemicznych w ogniwie paliwowym są ciepło i para wodna. Działa ono jak minielektrownia. Tankowanie wodorem jest krótkie, wygodne, nie różni się od tankowania pojazdu z silnikiem wysokoprężnym – mówi Anna Mejer z Solaris Bus.

– Solhub to kompletne rozwiązanie, umożliwiające lokalne wytwarzanie zielonego wodoru i wykorzystywanie go do tankowania pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Kryje  on ogromny potencjał zarówno dla firm, jak i społeczności lokalnych. Obie mają kluczową funkcję w kształtowaniu i realizacji zaopatrzenia w energię elektryczną jutra – objaśnia Martin Hackl z Solar Energy Fronius International.

– W okresie testowym główne cele to rozwijanie świadomości potrzeby wytwarzanego na miejscu zielonego wodoru i udowadnianie jego praktycznej przydatności. Pokazujemy w ten sposób, że technologia działa i jest już gotowa do powszechnego użytku – twierdzi Thomas Rührlinger z Froniusa.

Zielony, a więc pochodzący z odnawialnych źródeł energii wodór jest centralnym czynnikiem dekarbonizacji, a tym samym sposobem osiągnięcia celów klimatycznych.

– Największym wyzwaniem jest dostępność zielonego wodoru. Tymczasem wodór można uzyskiwać bezpośrednio w miejscu tankowania z wykorzystaniem energii z instalacji fotowoltaicznej – wyjaśnia M. Hackl. – Dzięki temu odpadają koszty dalekiego transportu oraz importu, a jednocześnie zapewnia się wytwarzanie wodoru bez emisji CO2. Firmy, takie jak SAN Group, w przyszłości będą mogły w miejscach, w których konieczne jest tankowanie, wytwarzać do 100 kg zielonego wodoru dziennie.

– W kolejnych latach spodziewamy się wzrostu liczby wdrożeń naszych rozwiązań u klientów reprezentujących drobną i dużą przedsiębiorczość, społeczności lokalne, firmy transportowe oraz z sektora logistyki, turystyki oraz użytkowników pojazdów specjalnych, a także w ramach wspólnot energii z odnawialnych źródeł – twierdzi Rührlinger.

Dzięki dobrej kooperacji usługodawców sektora mobilności i sektora przedsiębiorczości opracowano optymalne warunki ramowe, do wdrożenia pierwszy, w 100 proc. zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju, projektów wodorowej mobilności.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

baner poziomy MAGAZYNOWANIE ODPADÓW webinarium 27 maja [06.05-27.05.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Energia i recykling
css.php
Copyright © 2024