Reklama

AD1A PTAK GARDEN WARSAW EXPO [19.11-19.12.24]

Gorąca atmosfera w Wodach Polskich. "Jesteśmy w przededniu strajku"

Gorąca atmosfera w Wodach Polskich.
Kalina Olejniczak
29.06.2018, o godz. 11:29
czas czytania: około 2 minut
33

Odbyła się pierwsza tura rozmów zarządu Wód Polskich ze związkami zawodowymi nt. regulaminu pracy. Solidarność chce przed jego podpisaniem wynegocjować ujednolicenie wynagrodzeń w regulaminie wynagradzania. Istnieje bowiem duża dysproporcja między płacami osób zatrudnionych wcześniej w RZGW, a tymi z urzędów marszałkowskich.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

– Negocjacje przebiegają dość burzliwie – powiedział Jan Śniadek, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ Solidarność Wód Polskich. Z propozycji regulaminu pracy wykreślono m.in. zapis o kontroli osobistej pracowników, kontroli bagażu, zawartości szafek pracowniczych.

Na przyszły wtorek zapowiedziana jest kolejna tura rozmów, jednak, jak podkreśla szef “Solidarności” (największej organizacji związkowej w PGW Wody Polskie, zrzesza ok. 500 osób), przed podpisaniem regulaminu pracy związek chce mieć gwarancję ujednolicenia wynagrodzeń dla pracowników w regulaminie wynagradzania.

“Brakuje pieniędzy na wszystko”

– Ta struktura jest kompletnie niedofinansowana. Brakuje pieniędzy na wszystko, w tym na regulacje płacowe. Do końca roku obowiązują poprzednie umowy, ale pracodawca musi ujednolicić system wynagrodzeń, bowiem marszałkowie w sposób bardziej uczciwy niż RZGW rewaloryzowali umowy i w efekcie mamy wiele różnic na tych samych stanowiskach – mówi Jan Śniadek.

W styczniu pracownicy administracji rządowej przeszli automatycznie do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie i warunki ich pracy nie uległy zmianie. Tymczasem podwyżki obiecano im już w 2016 roku.

Druga część pracowników (ok. 2,5 tys. z 5,5 tys. wszystkich) to osoby wcześniej zatrudnione w samorządach, głównie w urzędach marszałkowskich.

Brak reakcji premiera

– Pieniądze na taką regulację muszą się znaleźć, mówimy o tym od dawna. “Solidarność” wystosowała też list w tej sprawie do premiera Mateusza Morawieckiego, prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego i parlamentarzystów – informuje Śniadek. – Nie ma odpowiedzi, jesteśmy przed rozpoczęciem akcji protestacyjnej i strajku.

Solidarność w Wodach Polskich prosi o interwencję premiera

Co ustalono podczas rozmów o regulaminie pracy?

Szczegóły dotyczące wyników rozmów o regulaminie pracy publikują na swoich stronach Wody Polskie. Oprócz wycofania kontrowersyjnego zapisu dotyczącego kontroli osobistej pracowników, ustalenia dotyczą m.in. godzin pracy ujętych w regulaminie zatrudnienia.

Dla pracowników, których nie obowiązuje system pracy zmianowej, zostanie wprowadzony ośmiogodzinny wymiar pracy – od 7:00 do 15:00 lub od 8:00 do 16:00, przy czym pracodawca jest obowiązany do zapewnienia efektywności pracy jednostki organizacyjnej  między 8:00 a 16:00.

Indywidualne rozkłady czasu pracy pracowników w poszczególnych komórkach organizacyjnych ustali pracodawca na poszczególne okresy rozliczeniowe. Na uzasadniony wniosek pracownika, lub jeśli zmiana godzin pracy jest uzasadniona szczególnymi warunkami, pracodawca może wyrazić zgodę na inne godziny rozpoczynania i kończenia pracy – informują Wody Polskie.

Wcześniej zakończyły się negocjacje dotyczące Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, który już obowiązuje.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Reklama

AD3B WK BDO OSADY ŚCIEKOWE WBINAR [19.11-28.11.24]

Komentarze (33)


a se ja

Komentarz #12549 dodany 2018-06-29 20:28:30

Piszecie że brakuje pieniędzy na wszystko a wg mnie jako pracownika tej "DUMNEJ" instytucji brak koordynacji, brak osób kompetentnych, który by miały pojęcie o pewnych sprawach, które by podjęły decyzję w pewnych kwestiach. Jako dowód przytoczę, że od początku roku PGWP KZGW nie są w stanie ogłosić przetargu na dostawę energii elektrycznej dla przepompowni i od sześciu miesięcy z tego powodu płacą za zużytą energię 100% więcej. Więc co tu mówić o braku środków skoro brzydko mówiąc te co są rozwalanae są lekką ręką, ale może Szanowny Pan Prezes nawet o tym nie ma pojęcia i w ramach "oszczędności" zleca jakieś bzdurne audyty, które podejrzewam nie kosztują tysiąc czy dwa :)) Skoro ta firma ma być samofinansująca to na stanowisku prezesa winna być osoba mająca pojęcie o zarządzaniu a nie ktoś tam nie wiadomo skąd :))


To sem ja

Komentarz #12553 dodany 2018-06-30 09:19:48

Wkradł się mały chochlik.. Czemu brak informacji ze pracownikom UM z końcem stycznia obniżono nieprawnymi ponoć porozumieniami pensje? Prawda że są na starych warunkach pracy ale NIE PŁACY! Zgadzam się z powyższą wypowiedzią... Lepiej jest robić audyty wprowadzać dress code i robić wykazy, raporty itp niż zabrać się za prawidłowe funkcjonowanie.


To sem ja

Komentarz #12554 dodany 2018-06-30 09:20:44

Wkradł się mały chochlik.. Czemu brak informacji ze pracownikom UM z końcem stycznia obniżono nieprawnymi ponoć porozumieniami pensje? Prawda że są na starych warunkach pracy ale NIE PŁACY! Zgadzam się z wcześniejszą wypowiedzią... Lepiej jest robić audyty wprowadzać dress code i robić wykazy, raporty itp niż zabrać się za prawidłowe funkcjonowanie.


Środkowy WP

Komentarz #12557 dodany 2018-06-30 12:05:33

Odnośnie pensji, to pracownicy z UM zarabiają podobne pieniądze do pozostałych. Dużo większe dysproporcje są pomiędzy pracownikami poszczególnych Regionalnych Zarządów. W nowo powstałych pensje są dużo wyższe niż w tych dotychczas istniejących. Powinno się dążyć do ujednolicenia pensji pracowników na danym stanowisku w całych Wodach Polskich. A o marnotrawstwie szkoda się rozpisywać, ręce już dawno nam opadły.


basta

Komentarz #12560 dodany 2018-06-30 22:03:54

W jaki sposób została wybrana firma z LUBLINA wykonująca audyt? Czy ktoś z kierownictwa WP lub z Ministerstwa Gospodarki Morskiej jest z Lublina? Gdzie jest CBA?


Pracownicy PGW WP

Komentarz #12565 dodany 2018-07-01 08:38:41

Jak tak dalej pójdzie to podwyżki płacy w PGW WP będą za 10lat!A strajk za 9 i 11miesięcy!Co za Farsa!

Pracownicy PGW WP

Komentarz #12588 dodany 2018-07-02 12:47:44

Pracownicy PGW WP napisał/a:

Jak tak dalej pójdzie to podwyżki płacy w PGW WP będą za 10lat!A strajk za 9 i 11miesięcy!Co za Farsa!

Święte słowa!Pozdrawiamy Pracownicy PGW WP.


Komentarz #12591 dodany 2018-07-02 15:20:36

niema co czekac na jakies tam negocjacje tylko strajkowac powiadomic medja bo tylko zwlekaja ludzi banda oszustow

Bhhgg

Komentarz #12650 dodany 2018-07-04 11:58:11

napisał/a:

niema co czekac na jakies tam negocjacje tylko strajkowac powiadomic medja bo tylko zwlekaja ludzi banda oszustow

Solidarność niestety się cacka. Strajk powinien byc już w styczniu


Komentarz #12598 dodany 2018-07-02 22:25:42

prezes jest ok dyrektorzy sa ok tylko my jestesmy do dupy w innych firmach by dawno pognali te towarzystwo


bubu

Komentarz #12606 dodany 2018-07-03 07:57:44

Witam, moja przygoda związana z obecną firmą PGW WP wcześniej jako RZGW zaczęła się jakieś 10 lat temu, na początku całe 1450zł na konto teraz 1480zł ( szał taki jak na pierwszej komunii) po tym jak z pracownika fizycznego przeszedłem na nowo powstałe stanowisko "Specjalista". Z informacji które doszły do mnie to warszafka zrobiła sobie podwyżki (nie wiem ile , ale liczy się fakt, a o tych co w terenie są i wykonują 3/4 roboty to zapomnieli). Przykre to ale prawdziwe , wytrzymałem 6 miesięcy w tej firmie i wytrzymam jeszcze 6, bo takiego prezentu nikt mi nie zrobi jak ja sam , bo na 30 urodziny złożę wypowiedzenie.

Kolega

Komentarz #12649 dodany 2018-07-04 11:57:06

bubu napisał/a:

Witam, moja przygoda związana z obecną firmą PGW WP wcześniej jako RZGW zaczęła się jakieś 10 lat temu, na początku całe 1450zł na konto teraz 1480zł ( szał taki jak...

Brawo! Oby więcej takich odważnych. Ta firma nie ma przyszłosci!


a ja se

Komentarz #12611 dodany 2018-07-03 11:50:59

Właśnie się dowiedziałem ze zmienili dyrektora RZGW w W-wie od dzisiaj jest jakiś Pan po Dyrektora, a przyszedł do Wód Polskich z Energii czyli "fachowiec" :))) zresztą patrząc na stanowiska dyrektorskie są sami "FACHOWCY" i co tu się dziwić że ten brzydko mówiąc burdel działa jak działa :)) chociaż ojciec zawsze mi mówił ze w burdelu to jest wszystko poukładane no ale niestety nie w tym co się zowie WODY POLSKIE...... dyrektorzy się zmieniają a świstak se siedzi i zawija w sreberka :)))


Format a4

Komentarz #12630 dodany 2018-07-04 07:17:34

Dyrektorów Zlewni też odwołują...

jojojo

Komentarz #12634 dodany 2018-07-04 08:23:46

Format a4 napisał/a:

Dyrektorów Zlewni też odwołują...

no odwołują idzie dobra zmiana część nie wiem która już :)))


zniesmaczony

Komentarz #12641 dodany 2018-07-04 10:40:11

niech mieszaja dalej w godzinach pracy to nikt nie zostanie w tej firmie, jest juz taki odpływ ludzi, że juz nie ma kto pracowac

Wkurzony2

Komentarz #12645 dodany 2018-07-04 11:47:30

zniesmaczony napisał/a:

niech mieszaja dalej w godzinach pracy to nikt nie zostanie w tej firmie, jest juz taki odpływ ludzi, że juz nie ma kto pracowac

Dokładnie. Pracownicy są co raz gorzej traktowani. Brak umów, brak regulaminów, brak szansy na podwyzki i nagrody. To oni jeszcze wprowadzają zmiany w czasie pracy na niekorzyść pracowników. Tylko czekać na kolejne zwolnienia pracownikow którzy mają już dość

katastrofa

Komentarz #12651 dodany 2018-07-04 12:10:54

Wkurzony2 napisał/a:

Dokładnie. Pracownicy są co raz gorzej traktowani. Brak umów, brak regulaminów, brak szansy na podwyzki i nagrody. To oni jeszcze wprowadzają zmiany w czasie pracy na niekorzyść pracowników. Tylko czekać...

do wiadomości dyrektor ZZ bez możliwości podejmowania decyzji zarabia coś ponad 7tyś na rękę a motłoch poniżej 2,5tyś ............ równo jest nie ma co mówić :)) moja propozycja żeby było taniej ogłosić nabór dla wolontariuszy którzy za darmo będą wykonywać swoją pracę oczywiście z pominięciem stanowisk dyrektorskich no bo przecież tutaj nie ma służby tylko jest "ciężka praca" :)))

Format a4

Komentarz #12643 dodany 2018-07-04 11:21:34

zniesmaczony napisał/a:

niech mieszaja dalej w godzinach pracy to nikt nie zostanie w tej firmie, jest juz taki odpływ ludzi, że juz nie ma kto pracowac

Polityczny dyrektor już siedzi w RZGW Warszawa..

kuku

Komentarz #12644 dodany 2018-07-04 11:26:07

Format a4 napisał/a:

Polityczny dyrektor już siedzi w RZGW Warszawa..

no polityczny i widać ma "doświadczenie" i pewnie zna zagadnienia Wód Polskich :)) oj będzie się działo znając życie za dwa miesiące wymienią na innego bo ten pewnie nie podoła zadaniu :))) tak jak pokasowali dyrektorów z ZZ po 2-4 miesiącach urzędowania, ludzie się trochę rozpatrzyli o co chodzi i buuuuch zmianę trzeba zrobić no bo jak inaczej :))


Pracownik

Komentarz #12647 dodany 2018-07-04 11:50:53

Pan Daca chwali się wprowadzeniem regulaminu ZFŚS na stronie kzgw i w newsleterze dla pracowników. Że dofinasowanie dla pracowników i dziwci. Po czym dowiaduje się że w moim rzgw dofinansowania do wypoczynku nie będzie. Super. Ktoś tu oszukuje

Pracownik

Komentarz #12648 dodany 2018-07-04 11:53:08

Pracownik napisał/a:

Pan Daca chwali się wprowadzeniem regulaminu ZFŚS na stronie kzgw i w newsleterze dla pracowników. Że dofinasowanie dla pracowników i dziwci. Po czym dowiaduje się że w moim rzgw dofinansowania...

Tzn. dofinansowania dla wypoczynku dzieci ma nie być. Mimo że regulamin to wprowadza

Komentarz #12858 dodany 2018-07-13 19:10:04

Pracownik napisał/a:

Tzn. dofinansowania dla wypoczynku dzieci ma nie być. Mimo że regulamin to wprowadza

A jakie to rzgw?


Pesymista

Komentarz #12659 dodany 2018-07-04 21:30:34

Regulamin Świadczeń Socjalnych "gwarantuje" tylko dopłatę do wypoczynku dla pracownika , pozostałe świadczenia to wirtualne obietnice bez gwarancji wypłaty , bo uzależnione od posiadanych środków finansowych, a tych nie ma .Regulamin zatwierdziły wszystkie organizacje związkowe, więc tak "bronią" praw pracowników... Nowy dyrektor w RZGW Warszawa został powołany na 2 stanowiska: Dyrektora ds Organizacyjno -Ekonomicznych i p.o Dyrektora naczelnego - takiej sytuacji nie ma chyba w żadnym RZGW w Polsce...

titititi

Komentarz #12673 dodany 2018-07-05 11:24:53

Pesymista napisał/a:

Regulamin Świadczeń Socjalnych "gwarantuje" tylko dopłatę do wypoczynku dla pracownika , pozostałe świadczenia to wirtualne obietnice bez gwarancji wypłaty , bo uzależnione od posiadanych środków finansowych, a tych nie ma...

p.o. jest ponieważ ten co był jest w okresie wypowiedzenia a na stanowiskach wice i p.o. nie ma podwójnej płacy, musi być ktoś p.o. ponieważ nie byłoby osoby decyzyjnej, trzy miesiace miną i zostanie powołany nowy dyrektor ciekawe jakiego specjalistę wynajdą :))) teraz może będzie jakiś może z wykształceniem medycznym??? a co tam !!!! :))) każdy się nada byle miał odpowiednie przekonania :))

Komentarz #12666 dodany 2018-07-05 07:58:48

Pesymista napisał/a:

Regulamin Świadczeń Socjalnych "gwarantuje" tylko dopłatę do wypoczynku dla pracownika , pozostałe świadczenia to wirtualne obietnice bez gwarancji wypłaty , bo uzależnione od posiadanych środków finansowych, a tych nie ma...

A najgorsze jest to że PRACOWNICY PGW WP tak liczą na pomoc z ZFŚS. Nie rzadko te środki przeznaczają po prostu na życie czy jakiś niezbędny zakup, a nie na wyjazdy wakacyjne. Bo zarobki są niestety żenujacym poziomie. A premier śmie w swoich wystapieniach (expose) mówić o godnej płacy. Niech zacznie od siebie jako pracodawcy. Łatwo mówić o rosnacych pensjach w sektorze prywatnym, a na własnym podwórku (budżtowka

bubu

Komentarz #12672 dodany 2018-07-05 10:54:48

napisał/a:

A najgorsze jest to że PRACOWNICY PGW WP tak liczą na pomoc z ZFŚS. Nie rzadko te środki przeznaczają po prostu na życie czy jakiś niezbędny zakup, a nie na...

Ja te pieniądze zawsze przeznaczałem na OC mojego samochodu

Komentarz #12667 dodany 2018-07-05 08:01:17

napisał/a:

A najgorsze jest to że PRACOWNICY PGW WP tak liczą na pomoc z ZFŚS. Nie rzadko te środki przeznaczają po prostu na życie czy jakiś niezbędny zakup, a nie na...

c.d. a w budżetówce bieda. Niedlugo wszyscy wyjdą na ulicę - policjanci, pielegniarki itd. Szkoda że nadza Solidarność ma tak malo odwagi - strajk powinien być już dawno.

Format a4

Komentarz #12665 dodany 2018-07-05 07:42:14

Pesymista napisał/a:

Regulamin Świadczeń Socjalnych "gwarantuje" tylko dopłatę do wypoczynku dla pracownika , pozostałe świadczenia to wirtualne obietnice bez gwarancji wypłaty , bo uzależnione od posiadanych środków finansowych, a tych nie ma...

W Warszafce widać ze można..


Sceptyk

Komentarz #12675 dodany 2018-07-05 12:30:04

Brakuje pieniędzy na wszystko ? Oj tam, oj tam - jak ogląda się dziennik TV to odnosi się wrażenie że rząd wprost nie wie co ma z mamoną robić i przechodzi sam siebie w wydatkach...….tylko dlaczego odbywa się to kosztem ludzi pracy? .Mieliście się pochylać nad problemami ludzi ale nie po to by ich strzyc z i tak marnego uposażenia...….


Pracownicy PGW WP

Komentarz #12803 dodany 2018-07-11 16:38:28

Jak długo jeszcze będziecie robić z pracowników PGW WP idiotów?Kiedy w końcu powstanie nowy regulamin wynagradzania?Czas już dawno minął!Najwyższy czas pojechać do Warszawy i zrobić porządek w PGW WP.

Pracownicy PGW WP.

Komentarz #12804 dodany 2018-07-11 16:46:10

Pracownicy PGW WP napisał/a:

Jak długo jeszcze będziecie robić z pracowników PGW WP idiotów?Kiedy w końcu powstanie nowy regulamin wynagradzania?Czas już dawno minął!Najwyższy czas pojechać do Warszawy i zrobić porządek w PGW WP.

Gdzie jest Solidarność!?Od 2008r.nic!!!


Komentarz #13008 dodany 2018-07-23 12:38:26

solidarnosc to cieple kloch strajk a nie bawienie sie w kotka i myszke pognac te cale towarzystwo

Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Woda i ścieki
css.php
Copyright © 2024