Elektroodpady to duże zagrożenie dla naturalnego środowiska, a w konsekwencji też dla nas wszystkich. W Świdnicy znaleziono sposób na to, by zachęcić ludzi do przekazywania tego rodzaju odpadów do utylizacji.
W Lublinie powstają kolejne ścieżki rowerowe. Na obecnym etapie, łączna długość miejskiej sieci ścieżek dla rowerów przekracza 180 km. Duży udział w finansowaniu tych przedsięwzięć ma budżet obywatelski, a więc o wyborze projektów decydują sami mieszkańcy.
Władze miejskie Lublina pracują nad zmianą aranżacji i funkcji tzw. Wąwozu na Czechowie, między ul. Szeligowskiego, a al. Kompozytorów Polskich. Zakłada się utworzenie tam trzech różnych stref stanowiących spójną i funkcjonalną całość.
Susza i związane z nią niekorzystne zjawiska potęgują się na naszych oczach. Czas nie działa na naszą korzyść. Wręcz przeciwnie, na tym etapie każdy stracony dzień może określać naszą przyszłość i generować nieodwracalne straty. Kluczową sprawą staje się więc wiedza, a dobrym narzędziem służącym przetrwaniu i rozwojowi miast może być tzw. zielono-niebieska infrastruktura. Warto poznać w szczegółach nowe metody.
Procesy rewitalizacji uruchamiane na miejskich terenach zdegradowanych wymagają sprawnej koordynacji nie tylko na etapie wdrażania działań, ale również na wczesnym etapie ich programowania. W artykule przeanalizowano wpływ użycia instrumentów urbanistyki operacyjnej na jakość zarządzania przestrzenią w procesach rewitalizacji, wykorzystując doświadczenia wynikające z projektu „Nowy model urbanizacji w Polsce – praktyczne wdrożenie zasad odpowiedzialnej urbanizacji oraz miasta zwartego (NewUrbPact)”, w ramach którego wdrożony został pilotaż modelowych rozwiązań na rzecz odpowiedzialnej urbanizacji dla kurczącego się miasta.