Reklama

ad1a bellator [od 30.06.25 do ?]

Zielona Marszałkowska. Rusza przebudowa jednej z głównych arterii komunikacyjnych Warszawy

Zielona Marszałkowska. Rusza przebudowa jednej z głównych arterii komunikacyjnych Warszawy
12.06.2025, o godz. 14:00
czas czytania: około 3 minut
0

Rusza przebudowa ulicy Marszałkowskiej w Warszawie – na odcinku od ul. Widok do ul. Królewskiej. Już w piątkowy wieczór, 13 czerwca, wygrodzone zostaną pasy przy torowisku. Marszałkowską nie będą jeździły tramwaje.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b forum recyklingu 2025 [01.07-01.10.25]

 

Roboty rozpoczną się w piątek, 13 czerwca, około godziny 22:00 od remontu torowiska. Docelowo także na tym odcinku Marszałkowskiej powstanie zielone torowisko ze szpalerem drzew, dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami dla kierowców.

Nowa organizacja ruchu

Kierowcy będą mieli po dwa pasy w każdym kierunku. Od Królewskiej do Świętokrzyskiej na obu jezdniach będą wygrodzone pasy wzdłuż torowiska. Jadący w kierunku placu Bankowego przed Królewską odzyskają trzy pasy, z których pojadą tak jak zwykle. W przeciwnym kierunku prosto przez skrzyżowanie będą prowadziły dwa pasy. Z prawego kierowcy skręcą w Królewską w stronę placu Grzybowskiego.

Pomiędzy Widok a Świętokrzyską, na jezdni w kierunku placu Bankowego, będą zamknięte dwa lewe pasy, przy torowisku. Na szerokim, prawym zostaną wyznaczone dwa pasy. Z kolei na nitce w stronę Alej Jerozolimskich roboty zajmą raz prawy, a raz lewy pas. Jadący z obu kierunków na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską będą mieli dwa pasy do jazdy prosto, ale skręcą także w prawo, w Świętokrzyską.

Na Świętokrzyskiej od ronda ONZ, przed skrzyżowaniem z Marszałkowską, zostanie wygrodzony prawy pas. Z sąsiednich dwóch kierowcy pojadą w lewo i prosto lub w prawo.

Węziej będzie także na Marszałkowskiej – pomiędzy Wspólną a Nowogrodzką. Na jezdni w kierunku Alej Jerozolimskich zostanie zamknięty skrajny lewy pas. Na rondzie Dmowskiego kierowcy pojadą dwoma pasami w lewo, w Aleje Jerozolimskie w kierunku Dworca Centralnego. Jeden będą mieli do jazdy prosto, a kolejny do jazdy prosto lub w prawo. Z kolei z nitki Marszałkowskiej w stronę placu Konstytucji nie będzie można skręcić w Żurawią.

W weekend tramwaje pojadą inaczej

Ostatnie intensywne deszcze utrudniły tramwajarzom dokończenie prac na placu Bankowym, które wiążą się z tymi planowanymi na Marszałkowskiej. Z tego powodu w weekend 14-15 czerwca tramwaje nie będą jeździły między placem Bankowym a placem Zbawiciela oraz między Kinem Femina a ulicą Targową.

Zawieszone zostanie kursowanie tramwajów linii: 4, 15, 16, 23 i 76. Z kolei linia 13 przez dwa dni będzie jeździła między pętlą na Kawęczyńskiej a Czynszową. Częściej niż zwykle będą kursowały tramwaje linii 14 – zastąpią zawieszoną 16. Linia 18, która normalnie kursuje Marszałkowską, pojedzie z Mokotowa na plac Narutowicza. Tramwaje linii 71 dojadą na Wyścigi zamiast zawieszonej 4. Uruchomiona zostanie dodatkowa „praska” linia 68 z Żerania FSO na Dworzec Wschodni.

Tramwaje na ulicy Marszałkowskiej zostaną zastąpione przez autobusy linii 151 i 520, które dojadą na plac Bankowy.

Zmiany od 16 czerwca

Od 16 czerwca tramwaje wrócą na Trasę W-Z, a na ulicy Marszałkowskiej, po południowej stronie ronda Dmowskiego, zostanie uruchomiony rozjazd nakładkowy. Dojadą do niego tramwaje linii 16 z Miasteczka Wilanów. Linia 4 będzie kursowała objazdem ulicami: Nowowiejską, aleją Niepodległości, aleją Jana Pawła II, a następnie skręci w aleję „Solidarności” w kierunku Pragi. Tramwaje linii 18 nadal będą jeździły na plac Narutowicza. Z Marymontu do stacji metra Ratusz-Arsenał dojedzie linia 15. Linie 14 i 25 będą zawieszone. Na tory wyjadą składy linii uzupełniającej 68 (Żerań FSO – plac Starynkiewicza), które zastąpią linię 18 na Żeraniu oraz częściowo 25 w Śródmieściu. Do placu Bankowego będą dojeżdżały autobusy 151 i 520.

Zielona Marszałkowska

Marszałkowska zostanie przebudowana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Zajmą się tym wspólnie Tramwaje Warszawskie i Zarząd Dróg Miejskich. Między torami będzie rósł rozchodnik, a tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew. Łatwiej będzie przejść przez Marszałkowską. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza. Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach. Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską. Szczegóły na temat inwestycji można sprawdzić na stronie um.warszawa.pl/NCW.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD1D EWB EKOODPOWIEDZIALNI 2025 [26.06-31.08.25]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Aktualności
css.php
Copyright © 2025